Conceptes clau de ràdio: audiència, projectes i finançament

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,45 KB

Conceptes clau de ràdio

26. Tipus d’audiència: Podem definir el tipus d'audiència en funció dels horaris d'escolta, de l'estructura sociodemogràfica i de la fidelitat en l'escolta.

27. La publicitat directa: A vegades pot erosionar la imatge del conductor del programa.

28. L'estructura sociodemogràfica és una dada que: Ens possibilita saber quines són les característiques personals de la nostra audiència potencial i/o real.

29. L'audiència real: És una dada que expressa els qui escolten la ràdio de manera habitual.

30. La quota de mercat: També anomenada share.

31. Els estudis d'audiència: Ens guien i ens orienten en la tasca de programació.

32. Per garantir que un projecte radiofònic tingui possibilitat d'èxit: Cal executar correctament cadascuna de les fases necessàries entre la idea i el programa de ràdio.

33. A l'hora de presentar un projecte de ràdio: La forma de presentació d'un projecte dependrà de l'experiència en el mitjà de la persona que el presenta i si és conegut.

34. Tenint en compte les variables de viabilitat d'un projecte de ràdio, parlem d'adequació quan un projecte: S'ajusta a la ideologia d'una emissora.

35. Tenint en compte les variables de viabilitat d'un projecte de ràdio, parlem d'originalitat quan ens referim a: Evita repetir continguts o programes ja existents a l'emissora de la cadena.

36. Un cop elaborat un projecte cal: Ser perseverant i presentar-lo amb entusiasme i convicció.

37. El pressupost general d'una emissora de ràdio: Es divideix en 3 grans apartats.

38. Les partides pressupostàries: Desglossen les despeses previstes.

39. El pressupost de la temporada anterior: Ens indica la tendència de l'emissora, creixements, estabilitat o recessió.

40. Els costos que suposen els col·laboradors de programa s'inclouen: Com una partida pressupostària diferent.

41. Les emissores que formen part d'una cadena de ràdio: Han de permetre un nombre determinat d'hores de programació produïda per la cadena.

42. Les emissores associades a una cadena: Reben un percentatge dels beneficis obtinguts per la cadena a través de la publicitat.

43. Els programes sindicats: Són realitzats per productores externes.

44. Quan una productora recorre a fonts la producció alienta: S'allibera de costos de personal i de gestió de personal.

45. Les productores externes: Són empreses que ideen, creen i realitzen programes a la mida de les necessitats d'una cadena.

46. Les emissores de ràdio: Segueixen les mateixes modalitats de finançament que la majoria de mitjans.

47. Com abordem la recerca d'anunciants per a la nostra emissora o programa de ràdio: La primera cosa que farem serà analitzar el mercat i la publicitat potencial de la nostra zona de cobertura.

48. Com arriba la publicitat a les nostres emissores de ràdio: A través de mitjancers, agències de publicitat i de les productores del programa.

49. Què és el més important durant una entrevista: Escoltar.

Entradas relacionadas: