Conceptes Clau de Planificació de Mitjans i Publicitat a Espanya
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,04 KB
Els dos principis bàsics de la planificació de mitjans són:
- a) L'eficiència i l'eficàcia.
- b) La cobertura i la freqüència.
- c) Els mitjans i els suports.
- d) La negociació i la compra.
Per què diem que a Espanya hi ha premsa nacional?
- a) No hi ha premsa nacional; la majoria dels diaris considerats "nacionals" són premsa de Madrid amb bona audiència més enllà de la capital.
- b) Només la premsa esportiva es considera premsa nacional.
- c) Perquè la cobertura de diaris com La Vanguardia o El Periódico així ho demostren.
- d) La premsa gratuïta era premsa nacional, però actualment té poca audiència.
Quina afirmació és correcta sobre mitjans i suports?
- a) La premsa és el mitjà, la mitja plana és el suport.
- b) Si la premsa és el suport, La Vanguardia és el mitjà.
- c) Si la TV és el mitjà, TV3, laborables a les 20.30 h, és el suport.
- d) Si Tele 5, laborables a les 21.30 h és "prime time", l'espot de 20" és el suport.
La publicitat en la premsa...
- a) Distingeix, sobretot, entre els espais fixos i els modulars.
- b) És complicada de planificar perquè cal contractar moltes capçaleres.
- c) És molt adequada per a anunciants regionals, provincials i, fins i tot, locals.
- d) A, B i C són correctes.
Les revistes, en general, es consideren un mitjà...
- a) Ràpid, perquè es publiquen cada setmana.
- b) Més ràpid que els Suplements Dominicals perquè no surten el mateix dia al carrer.
- c) Lent, perquè hi ha moltes revistes mensuals que triguen a aconseguir cobertura.
- d) Híbrid, perquè n'hi ha setmanals, quinzenals - poques - i mensuals.
"Atès que la ràdio és un mitjà que s'escolta més que se sent, ens interessa molt més la cobertura (quantitat de gent a la qual arribo) que la freqüència (vegades que poso l'anunci) en planificar en aquest mitjà".
- a) No és cert: la ràdio se sent més que s'escolta, per això interessa més la freqüència.
- b) La ràdio és un mitjà ràpid que genera molta cobertura.
- c) Amb la ràdio és millor planificar per afinitat.
- d) L'afirmació de la pregunta és correcta.
Si li haguessis d'explicar a algú que no sap res de la nostra professió la realitat de la indústria dels mitjans i la publicitat a Espanya li parlaries, sobretot…
- a) De les dades d'InfoAdex, de les de l'EGM i de les de Kantar Media en el cas de la TV.
- b) De les dades de Barlovento i de les de la IAB.
- c) De les dades d’agències i anunciants, per consens.
- d) De les dades de GFK perquè el mitjà digital és el que més audiència té.
Completa els espais en blanc amb els percentatges correctes (21,8% / 13,2%). "Ahir dimecres, 25 d'octubre de 2023, Movistar Liga de Campeones, partit F. C. Barcelona vs. Shakhtar Donetsk va obtenir un share del ... i un rating del ... la qual cosa va convertir aquest partit en líder de la franja horària de les 18.45 a les 20.45 h".
- a) 21,8% / 13,2%
- b) 13,2% / 21,8%
- c) No es pot calcular perquè no sabem el HUT
- d) No es pot calcular perquè no sabem el PUT
Tu ets el Director de Màrqueting de Popeyes i estàs negociant la pròxima campanya de publicitat amb Ràdio Nacional d'Espanya. Què t'interessa més...?
- a) Que et posin les falques al matí perquè és quan hi ha més audiència.
- b) Col·locar la publicitat en horari de tarda ja que hi ha més audiència juvenil.
- c) Posar la publicitat en programes que facin servir les xarxes socials per a ampliar audiència.
- d) Cap de les anteriors.
Per què diem que el mitjà cinema i el mitjà exterior són semblants comercialment parlant?
- a) Perquè segons la classificació professional, OOH i OOS són el mateix.
- b) Perquè tots dos funcionen a través d'exclusivistes.
- c) Perquè tots dos funcionen per circuits.
- d) B i C són correctes.
Quan planifiquem mitjans…
- a) Busquem maximitzar l'audiència maximitzant la inversió.
- b) Es tracta d'arribar al màxim possible del nostre públic objectiu (target group) optimitzant la inversió.
- c) Combinem suports entre si per a generar el màxim nombre d'impactes.
- d) Hem de tenir cura, sobretot, de l'afinitat amb el públic objectiu (target group).
Què significa "targetitzar" quan ens referim al mitjà Revistes?
- a) Que podem assolir molts públics objectiu (targets) diferents.
- b) Que, a causa de l'elevat nombre de capçaleres i temàtiques diferents, és un mitjà que es pot planificar molt bé per afinitat.
- c) Que no podem segmentar de la mateixa manera que ho fem amb els suplements.
- d) A i B són correctes.
Completa l'espai buit de la següent frase: "KANTAR és a la televisió, com l'EGM és a..."
- a) Premsa o diaris
- b) Ràdio i internet
- c) Cinema i exterior
Completa els espais en blanc amb els percentatges correctes (6,8% / 4,2%). "El passat diumenge, 20 d'octubre de 2024, Movistar+ LaLiga, partit F.C. Barcelona - Sevilla F.C., va obtenir un share del ..... i un rating del ..... la qual cosa va convertir aquest partit en líder de les cadenes de pagament en la franja horària de les 21:00 a les 23.00 h".
- a) 6,8% / 4,2%
- b) 4,2% / 6,8%
- c) No es pot calcular perquè no sabem el HUT
- d) No es pot calcular perquè no sabem el PUT
D'acord amb la pregunta anterior i, en general, per a un anunciant que es plantegi un pla de mitjans en TV, què és més rellevant, el share de la cadena o el rating? Per què?
- a) El rating, perquè li permet negociar millor amb la cadena a cost per rating.
- b) El rating, perquè té en compte tota la població de + de 14 anys.
- c) El share, perquè la quota de pantalla és el que la cadena prioritza en negociar.
- d) El share, perquè pot aconseguir més descomptes.
Tot i que no et sàpigues les tarifes de memòria, on diries que és més barata la publicitat, a Ràdio Nacional d'Espanya (RNE) o a RAC 1?
- a) A RAC1 perquè és privada.
- b) A RNE perquè és pública i la paguem amb els nostres impostos.
- c) A RNE no podem contractar publicitat.
- d) RAC1 perquè com que és de cobertura autonòmica resulta, lògicament, més barata.
Tot i que són mitjans diferents, el cinema i el mitjà exterior s'assemblen en...
- a) Efectivament, són diferents i no s'assemblen en res.
- b) Tots dos es comercialitzen a través d'exclusivistes.
- c) En cinema i a l'exterior és habitual comprar "per circuits".
- d) B i C són correctes.
Per pur sentit comú, algunes de les accions que les marques que vulguin tenir presència a Internet han de fomentar són...
- a) Interactivitat i proactivitat.
- b) Viralitat i proximitat.
- c) Microsegmentació, importància del contingut i capacitat de prescripció.
- d) Les tres anteriors són correctes.
Quan planifiquem mitjans...
- a) Apliquem els principis d'eficàcia i eficiència.
- b) Es tracta d'arribar al màxim possible del nostre públic objectiu (target group) optimitzant la inversió.
- c) Tractem de combinar mitjans i suports cercant la màxima cobertura i rendibilitat.
- d) A, B i C són correctes.
Per què diem que a Espanya no hi ha pròpiament premsa nacional?
- a) Sí que hi ha premsa nacional: La Vanguardia i El Mundo, p. ex., en són bons exemples.
- b) Només la premsa esportiva es considera premsa nacional.
- c) Perquè la premsa és un fenomen en retrocés: cada dia es llegeixen menys diaris.
- d) Perquè per tenir cobertura nacional resulta imprescindible planificar diaris regionals, provincials i, fins i tot, locals.
El verb "targetitzar", es pot aplicar al mitjà televisió?
- a) No, només s'aplica al mitjà revistes.
- b) Sí, perquè podem assolir molts públics objectiu (targets) diferents, especialment si fem servir les cadenes temàtiques.
- c) No, perquè la televisió és un mitjà lent que s'ha de planificar només si tens pressupostos elevats.
- d) A i C són correctes.
"Atès que la ràdio és un mitjà que "se sent" més que "s'escolta", ens interessa molt més la cobertura (quantitat de gent a la qual arribo) que la freqüència (vegades que poso l'anunci) quan planifiquem en aquest mitjà".
- a) No, com que justament "se sent" més que "s'escolta", valorem especialment la freqüència.
- b) La ràdio és un mitjà lent que genera poca cobertura.
- c) Amb la ràdio és millor planificar per afinitat.
- d) L'afirmació de la pregunta és correcta.
Completa els espais en blanc amb els percentatges correctes (8,4% / 6,2%). "Ahir dimecres, 23 d'octubre de 2024, M+ Liga de Campeones, partit F.C. Barcelona - F.C. Bayern Munich, va obtenir un share del ..... i un rating del .... la qual cosa va convertir aquest partit en líder de les cadenes de pagament en la franja horària de les 21:00 a les 23.00 h".
- a) 8,4% / 6,2%
- b) 6,2% / 8,4%
- c) No es pot calcular perquè no sabem el HUT
- d) No es pot calcular perquè no sabem el PUT
Indica què mostra aquest gràfic que vam comentar a classe:
- a) Consum de ràdio generalista (A) vs. ràdio temàtica (B)
- b) Consum de ràdio a casa (A) vs. consum de ràdio a la feina (B)
- c) Consum de ràdio al matí (A) vs. consum de ràdio a la tarda (B)
- d) Comparativa de consum de ràdio (B) i consum de TV (A) al llarg del dia
Tot i que no et sàpigues les tarifes de memòria, on diries que és més barata la publicitat, a Ràdio Nacional d'Espanya (RNE) o a RAC 1?
- a) Per estar segur, ho consultaria a Oblicua o a les graelles que publiquen les emissores.
- b) A RNE perquè és pública i la paguem amb els nostres impostos.
- c) A RNE no podem contractar publicitat.
- d) A RAC 1 perquè com que és de cobertura autonòmica resulta, lògicament, més barata.
Tot i que són mitjans diferents, el cinema i el mitjà exterior s'assemblen en...
- a) Efectivament, són diferents i no s'assemblen en res.
- b) Tots dos es comercialitzen a través d'exclusivistes.
- c) En cinema i a l'exterior és habitual comprar "per circuits".
- d) B i C són correctes.