Comunicació Empresarial: Tipus, Avantatges i Identitat Corporativa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,52 KB
Comunicació Empresarial
La comunicació empresarial és el conjunt de processos bidireccionals que realitza l’empresa per transmetre informació tant internament com externament.
Avantatges de la comunicació interna
Arriba al destinatari de manera clara.
Millora l’organització i la coherència amb els resultats obtinguts.
Transmet els objectius i la visió corporativa de l’empresa.
Objectius de la comunicació externa
Analitza el públic objectiu i els clients potencials.
Connecta amb el medi extern i genera una imatge positiva.
Atrau possibles clients i valora els canvis en la societat.
Per aconseguir aquests objectius, cal un pla de comunicació empresarial que defineixi les estratègies de comunicació internes i externes.
Tipus de comunicació a l’empresa
Comunicació interna
Accions per formar vincles entre els membres de l’empresa, amb la finalitat de comprometre’ls en el desenvolupament del projecte comú.
Característiques
Informació completa i veraç.
Voluntat i compromís de l’empresa.
Comunicació bidireccional.
Basada en la confiança.
Vies de comunicació interna
Canals formals: Establerts per l’empresa (descendent, ascendent, horitzontal, transversal) per transmetre ordres, instruccions i informació relacionada amb el treball.
Canals informals: Creats per les persones de l’organització basats en afinitats i interessos comuns.
Tipus de canals formals
Comunicació vertical descendent: De superiors a inferiors, transmet informació de l’empresa, polítiques, normatives i estratègies.
Comunicació vertical ascendent: D'inferiors a superiors, permet que la direcció conegui opinions, dubtes, suggeriments i conflictes.
Comunicació horitzontal: Entre membres del mateix nivell jeràrquic, facilita l'intercanvi d’informació i la cohesió interna.
Comunicació transversal: Entre tots els nivells jeràrquics, involucra tota l’empresa en compartir valors i cultura.
Canals informals
Fomenten la cohesió mitjançant activitats com competicions esportives, projectes socials i serveis de team building.
Xarxes privades per a la comunicació interna
Intranet: Exclusiva per al personal de l’empresa.
Extranet: Per treballadors i persones autoritzades, com proveïdors.
Internet: Permet la comunicació amb qualsevol usuari.
Comunicació externa
Conjunt d’operacions per donar a conèixer la imatge de l’empresa i els seus productes o serveis al públic extern.
Objectius
Transmetre la imatge de l’empresa.
Donar a conèixer productes o serveis.
Establir relacions amb proveïdors.
Tipus de comunicació externa
Àrea de premsa: Redacció i enviament de comunicats, gestió de publicitat i continguts de catàlegs.
Àrea de publicacions i publicitat: Creació de catàlegs, disseny de revistes, anuncis i campanyes publicitàries.
Àrea de relacions públiques: Estratègia comunicativa per enfortir vincles amb agents externs.
Àrea de promoció de vendes: Activitats per estimular les vendes a curt termini.
Àrea de màrqueting directe: Objectiu de guanyar clients i fomentar la fidelitat.
Identitat corporativa
Conjunt de característiques, valors i creences amb les que una organització s’identifica i diferencia.
Components
Directa: Intenció de comunicar el que es vol representar com a empresa.
Indirecta: Comunicació espontània dels membres de l’organització amb agents externs.
Elements essencials
Cultura de l’empresa: Missió, visió i valors.
Filosofia de l’empresa: Actitud, conducta i personalitat.
Imatge corporativa: Impressió generada en l’entorn extern.
Creació d’una identitat corporativa
Definir la filosofia corporativa (missió, visió i valors).
Definir la cultura corporativa (normes, valors i conductes).
Crear una imatge corporativa (nom, logo, color).
Elaborar una estratègia de comunicació corporativa.
Garantir la solidesa de la identitat en el temps.
Cuidar la reputació online (xarxes socials).
Elaborar un manual d’identitat corporativa.
Manual d’identitat corporativa
Document amb normes i pautes per a l’ús adequat de la identitat corporativa. Beneficis:
Bon posicionament en el mercat.
Estalvi de costos a llarg termini.
Millora de la percepció interna i externa.
Elements visuals
Logotip i símbols: Configuren la imatge corporativa.
Imatge corporativa: Conjunt d’impressions que construeix el consumidor en relació a l’empresa.