Cervell i Intestí: Connexió i Influència en la Salut
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,04 KB
Quina relació té el cervell amb els bacteris de l'intestí?
Estan connectats amb un sistema de connexió anomenat nervi vague. Aquest fa que el cervell i l'intestí es puguin comunicar, ja que en ingerir aliments, aquests creen substàncies que poden anar directament al cervell. Gràcies a això tenim reflexos com el vòmit o la tos.
Quin objectiu té el trasplantament fecal de microbiota?
Té com a objectiu restaurar o modificar la microbiota. Serveix per a solucionar problemes intestinals i trastorns psicològics.
Per què li diuen "el segon cervell" a l'intestí?
Li diuen així, ja que cada cop més experts van descobrint que la funció del nostre sistema digestiu va molt més enllà de simplement processar el menjar que ingerim. Aquest conté més de 100 milions de neurones i pot prendre decisions pròpies. És més, els metges estan investigant si es podria fer servir per al tractament de malalties mentals o del sistema immunològic.
Per què el nostre intestí està lligat amb el nostre nivell d'estrès?
Influeix ja que la majoria de la serotonina del cos, s'estima que al voltant del 80% o 90%, es troba al tracte gastrointestinal. La serotonina és un neurotransmissor que afecta moltes funcions corporals i trastorns psiquiàtrics. La seva concentració es pot veure reduïda per l'estrès i influeix en l'estat d'ànim, l'ansietat i la felicitat.
Segons la Doctora Rossi, com es pot millorar la teva salut digestiva i microbioma intestinal?
Tenint una dieta diversa i un microbioma variat.
Què és la serotonina?
La serotonina és un neurotransmissor que regula l'estat d'ànim, la son, la gana i les funcions bàsiques.
Quines similituds van trobar els científics en estudiar el microbioma de persones deprimides i el de persones sanes?
Van trobar que les persones deprimides tenen menys diversitat en la microbiota.
Diferencia les funcions de l'hemisferi dret i esquerre
- La part dreta processa tasques creatives i té un rol en el procés visual i en l'orientació de l'espai.
- La part esquerra té un paper important en la comprensió i producció del llenguatge i també gestiona les matemàtiques.
Parts del cervell i funcionament
- Lòbuls parietals: raonament numèric, tacte, lectoescriptura, funcions visuoespacials.
- Lòbuls frontals: moviment, parla, raonament i abstracció, capacitat de planificació, presa de decisions.
- Lòbuls temporals: moviment, comprensió del llenguatge, reconeixement de cares.
- Lòbuls occipitals: processament visual.
- Cervellet: equilibri, control muscular, processament de l'aprenentatge.
- Diencèfal: reflexos, respiració, pressió sanguínia. Es divideix en:
- Tàlem: relleu entre els sentits i el cervell, consciència.
- Hipotàlem: menjar, sexe, temperatura, son-vigília.
Per què Ramachandran diu que les neurones mirall han format la nostra civilització?
Perquè són crucials per a l'aprenentatge, les relacions i la transmissió de coneixements, ja que són un tipus de neurones motores que s'activen quan veuen una altra persona fent una acció.
Quina escola és la que més t'agrada?
El model social, ja que aquest model considera que els símptomes són determinats per l'ambient social. A més, es postula que el trastorn mental no és causat per una personalitat biològicament predisposada, sinó que és la conseqüència d'una inadaptació a un entorn que, en ell mateix, és malaltís.
Diferència entre Reforçament i Càstig
- Reforçament: Augmenta la probabilitat que una conducta es repeteixi.
- Càstig: Disminueix la probabilitat que una conducta es repeteixi.
Un càstig és qualsevol conseqüència d'una conducta determinada que disminueixi la probabilitat que aquesta es repeteixi.
El reforçament és un procés en psicologia que ajuda a augmentar la probabilitat que una conducta es repeteixi, gràcies a la introducció d'un estímul després de la conducta.
Diferència entre Reforçament positiu i Reforçament negatiu
- Positiu: l'obtenció d'una recompensa o premi per l'execució d'una resposta.
- Negatiu: El reforçament negatiu és quan es treu una cosa desagradable perquè una conducta es repeteixi. Per exemple, si fas la teva tasca perquè els teus pares deixin de renyar-te, el fet que deixin de renyar-te és el reforçament negatiu, ja que et motiva a continuar fent la teva tasca.
Diferència entre el condicionament clàssic i operant
El condicionament clàssic es refereix a l'aprenentatge d'informació sobre un estímul, mentre que el condicionament operant implica un aprenentatge sobre les conseqüències de la resposta.
Explica una tècnica per desenvolupar la conducta típica del condicionament operant
Modelatge: s'observa un model realitzant una conducta per a poder imitar-lo i aprendre quines són les seves conseqüències.
Explica una tècnica per reduir la conducta típica del condicionament operant
Extinció: Es deixa de recompensar una conducta que havia estat reforçada amb anterioritat. Això disminueix la probabilitat que la resposta torni a donar-se.
Explica la tècnica d'organització de contingències
Els sistemes d'organització de contingències són procediments complexos a través dels quals es pot reforçar unes conductes i castigar unes altres.
L'economia de fitxes és un exemple molt conegut d'aquesta mena de tècniques. Consisteix a lliurar fitxes (o altres reforçadors genèrics equivalents) com a premi per la realització de les conductes objectiu; posteriorment els subjectes poden intercanviar les seves fitxes per premis de valor variable. S'utilitza en escoles, presons i hospitals psiquiàtrics.