Centres de protecció i documents: estructura i funcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,91 KB

· Protocol: es decreta mesura d'acolliment fam. simple/permanent, però no hi ha famílies, han d'estar en una institució mentre es troba a una família.


· Centre de protecció:

* Centre d'acolliment: estada limitada on observen i diagnostiquen per
elaborar una proposta quan es necessària l'atenció immediata que ha de
ser separat.
* CRAE: recurs alternatiu a un medi familiar inexistent, deteriorat, o greus
dificultats per cobrir necessitats bàsiques. Cura salut física i psíquica, disseny
PEI, coordinació, promoure el retorn. Hi ha de dos tipus: vertical/per
franges d'edat o horitzontal de 0-18 anys.
* CREI: servei d'estada limitada amb mesures i estructures de protecció.
Es presenten alteracions conductuals que reconeixen ed. intensiva. De 12

a 18 anys, tutelats per DGAIA. * Centre matern inf. per embarassades: residència maternal en un

espai ed. i d'inserció social i laboral (menors de 18 anys). Els adolescents
van al CRAE i maternal i familiar hi ha més responsabilitat i el rol matern es treballa.

* Centre d'1 acollida/inserció laboral: es per menors de fora que viuen

a Catalunya i tenen atenció immediata i es valora la situació. Després
s'obté la documentació individual i retornen a la família d'origen. Fan recursos
d'inserció i es dona atenció residencial.

· Documents:
* PEC: marc general d'actuació del centre. continguts i objectius, actuacions, pautes coordinació,...i defineix l'estructura organitzativa i els recursos. Hi ha una avaluació per perfeccionar el funcionament i millorar l'ed. * RRI: reglament de règim intern, recull normes generals

de funcionament del centre i estipula condicions que ha de tenir.

La seva finalitat és assignar responsabilitats, estimular la part. i reglamentar els drets i deures dels infants. * Programa anual: recull objectius, procediments i tècniques de les accions que el centre durà a terme durant un any. L'avaluació ajuda a trobar les necessitats pendents. * Memòria anual: es descriuen les situacions que s'han fet durant l'any anterior. Aporta visió global d'activitats realitzades i serveis que dona. Està vinculada a la programació anual així que detalla i avalua les actuacions previstes i descriu incidències produïdes. * Protocol d'observació i d'ingrés: quan ingressa al centre se aplica per recollir primeres observacions. Des de les primeres hores fins els dos primers dies. * PEI: projecte ed. individualitzat: document que planifica la intervenció ed. de l'infant. Redactar-ho - cal tenir tota la informació de l'infant i ho elabora el tutor i es fa als 40 dies de l'ingrés. * Fulls de protocol i seguiment (ITSE): tutor anota observacions rellevants.
· Intervenció del centre:

* Ingrés: revisió mèdica, acolliment, assignació ed.,
* Estada: Elaborar PEI i avaluació individual. reunions periòdiques on
s'exposen avenços de les famílies (treball) i l'ed. de l'infant. per últim
s'avalua el seu progrés i es prenen decisions del retorn familiar.
* Alta: es dona quan: retorn al nucli familiar, derivació a un altre centre
acolliment o adopció, emancipació. Tot això va acompanyat d'un informe
final sobre l'avaluació de l'infant.

Entradas relacionadas: