Característiques dels clústers i impacte en l'activitat empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,51 KB

Les principals característiques d’un clúster són:

  • Concentració geogràfica de l’activitat econòmica.
  • Especialització en un sector econòmic concret.
  • Efecte “taca d’oli”, atès que la seva activitat beneficia a tota la regió.
  • Triple hèlix: sistema administració-universitat-empresa.
  • Equilibri entre competència i col·laboració per part dels seus membres.

Considereu que els clústers afavoreixen la localització o la deslocalització de l’activitat empresarial? Justifiqueu la vostra resposta.

Afavoreixen la localització perquè, en general, permeten: aprofitar el mercat de treball local, accedir fàcilment als mercats de clients i proveïdors, disposar d’ajuts i infraestructures, estar a prop de les matèries primeres, disposar de transports, aprofitar espais generadors de negocis, accedir a serveis d’R+D... ---En canvi, la deslocalització fa que una de les fases del procés de producció, o tot el procés, es situï fora de l’espai tradicional on està primerament localitzada una unitat de producció. ---Normalment, la deslocalització es produeix per raons d’abaratiment de costos laborals, o per incentius fiscals o financers, la qual cosa comporta la instal·lació de fases productives a països menys desenvolupats. En aquest cas, el text no fa menció d’aquests aspectes.


Marqueting mix

La política de distribució (màrqueting mix) té com a objectiu
  • destacar el producte en el punt de venda.
  • informar el possible comprador sobre el producte que ven l’empresa.
  • fer arribar els productes als consumidors en el lloc adequat.
  • transmetre les característiques del producte utilitzant un mitjà de comunicació de massa.


Pla d’empresa.

Quina de les afirmacions següents sobre el pla d’empresa és falsa?


  1. El pla de màrqueting forma part de la viabilitat comercial.
  2. El pla de producció forma part de la viabilitat tècnica.
  3. L’estudi econòmic i financer forma part de la viabilitat econòmica.
  4. L’anàlisi de l’entorn socioeconòmic i del mercat forma part de la viabilitat econòmica.
La redacció d’un pla d’empresa és important


  1. perquè ajuda a aclarir conceptes al futur empresari o empresària.
  2. perquè resumeix les qualitats de l’emprenedor o emprenedora.
  3. perquè ho exigeix el Pla General Comptable.
  4. perquè és normatiu de la Llei de societats.


PIME:

Enumereu cinc característiques bàsiques d’una PIME.
  • Poca formació empresarial.
  • Poca capacitat financera.
  • Qualificació i formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica.
  • Organització flexible i facilitat de comunicació entre el personal de l’empresa perquè el nombre de treballadors és reduït.
  • Integració del personal perquè generalment participa de les responsabilitats.
  • Desenvolupament en mercats intersticials. S’aprofiten els buits de mercat que deixen les empreses grans.
  • Creadores de feina per disposar de més treball que no pas capital.

Entradas relacionadas: