Que son els canvis físics i els canvis químics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,37 KB

¡Escribe tu texto aqu

Canvis físics


quan es produeix, no s’altera la composició de les substàncies que hi intervenen. Ex: quan es dissol el sucre en aigua. El gel es fon i es transforma en aigua lìquida. Quan la llum del Sol Travessa Gotes d'aigua i es forma l'arc iris

Canvis químics: quan es produeix, canvia la composició de les substàncies inicials. Ex:  el procés de la fabricació del pa. Quan un objecte s’oxida. Quan un paper es crema i es converteix en cendra.

Reacció química: és un cambi químic en què una o més substàncies és transformin en una altre o en diferents.

Fets que produeixen una reacció química:
Ex: Quan apareixen bombolles. Quan es produeix un canvi de color. Quan es desprèn llum i calor.

Llei de la conservació de la massa

Estableix que, en totes les reaccions químiques, la massa de les substàncies que reaccionen és igual a la massa de les substàncies que es formen.

Llei de les proporcions definides

Quan dos o més elements es combinen per formar un compost, la relació entre les masses és constant.

LLei dels volums de combinació: quan els gasos es combinen per obtenir compostos també gasos, els respectius volums guarden una proporció de nombres entre senzills, sempre que es mesurin en les mateixes condicions de presió i temperatura

Llei d’Avogadro: El 1811, Amedeo Avogadro (1776-1856) ho va explicar partint de dues idees:

  • En volums iguals de diferents gasos, a la mateixa pressió i temperatura, hi ha el mateix nombre de partícules.

  • Les últimes partícules dels elements gasosos no són àtoms, sinó agregats d’àtoms iguals als que va anomenar molècules.

Equació química: és la representació abreujada d’una reacció química mitjançant les fórmules de les substàncies que intervenen en el corresponent canvi.

Reactius → Prç


Teoria de les reaccions químiques:

Una reacció química es pot interpretar mitjançant diverses teories, dues de les quals són: la teoria atomicomolecular i la teoria de col·lisions.

Teoría atomicomolecular:

sorgeix a partir de la teoria atòmica de Dalton enunciada el 1808, una teoria basada en fets experimentals, permetia explicar les lleis de les reaccions químiques.

Dalton va establir aquests postulats:

  • Les substàncies simples estan formades per àtoms simples.

  • Tots els àtoms d’un mateix element són iguals entre si.

  • Les substàncies compostes resulten de la uníó d’àtoms de substàncies simples diferents.

  • Una reacció química consisteix en la uníó o la separació d’àtoms.

í!

Entradas relacionadas: