Cadena de Valor i Estratègies Competitives
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,13 KB
Cadena de Valor
Les activitats de suport estan relacionades amb els esforços per millorar el producte i el procés. Suposen una perspectiva horitzontal de les relacions interdepartamentals.
Infraestructura de l’empresa
S'inclouen activitats com la direcció general, la planificació, finances, comptabilitat, assessoria legal, relacions amb administracions públiques i gestió de la qualitat.
Gestió de RRHH
Conjunt d’activitats relacionades amb el reclutament, contractació, formació, desenvolupament i retribució de tot tipus de personal.
Desenvolupament de Tecnologia
Cada activitat de valor té inclosa una tecnologia, en forma de coneixement, procediment determinat o tècniques incloses en un equip de procés.
Aprovisionament
Es refereix a la funció de compra de les matèries usades a tota la cadena de valor de l’empresa i no el valor de les matèries comprades.
Activitats Primàries
Relacionades directament amb l’elaboració del producte. Implica les relacions entre l’empresa i els proveïdors i clients, mitjançant les baulas de logística d’entrada i sortida.
Logística d’Entrada
Activitats associades amb la recepció, inventari i distribució interna dels inputs de producte.
Operacions
Activitats associades amb la transformació dels inputs en el producte final (ajustament de maquinària, assemblatge, manteniment, etc).
Logística de Sortida
Activitats associades amb la recollida del producte final, l’inventari i la distribució física als compradors (transport, comandes, etc).
Màrqueting i Vendes
Activitats associades amb la provisió de mitjans que permeten atraure els compradors per adquirir el producte (promocions, força de vendes, selecció de canal, relacions amb el canal i política de preus).
Servei
Activitats associades amb la provisió de serveis per mantenir o augmentar el valor del producte (reparació, instal·lació, formació i ajust).
Marge
Si el preu que els clients estan disposats a pagar pel producte supera el cost de les activitats desenvolupades, l’empresa generarà un marge o benefici per la producció.
Cadena de Valor del Sector Serveis
Disseny no lineal amb una visió més propera a les activitats del servei.
Cadena de Valor: Fonts d’Avantatge Competitiu
La base de l’avantatge es la coordinació estreta entre les activitats, respecte la realització d’una activitat individual.
Per a Què Serveix?
Ajuda a realitzar una anàlisi sistemàtica i rigorosa, amb desagregació de les activitats de l’empresa per tal de comprendre millor el comportament dels costos i de les fonts existents i potencials de diferenciació. Serveix per diagnosticar l’avantatge competitiu respecte els competidors.
Estratègia i Avantatge Competitiu
Estratègia de negoci (en què et bases per vendre?): fonts d’avantatge competitiu.
Estratègia Competitiva: Manteniment d’Avantatges Competitius
Barreres a la imitació, capacitat dels competidors, dinamisme del sector.
Lideratge en Costos
La competència de preus és una força competitiva dominant. El producte estandarditzat i l’efecte de escala i experiència són forts.
Diferenciació
Importància a la qualitat del comprador. Possibilitat de aplicar diferents tecnologies.
Estratègia Competitiva: Estratègies Genèriques Híbrides
Les estratègies genèriques no són incompatibles, però cal una bona gestió per evitar restar atrapats en la indefinició.
Especialització/Segmentació
Focalitzada en un objectiu precís: grups de compradors i mercat geogràfic. Totes les activitats orientades cap al segment d’interès.
Riscos
Augmenta la diferencia de cost entre empreses de volum i especialitzades. Els competidors troben subsegments en el segment i superen la especialització prèvia.
Estratègies Corporatives: Creixement Empresarial
Estratègies de creixement: concepte, mesurament del creixement, importància del creixement per a l’empresa.