Anàlisi d'Audiències i Gestió de la Informació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,52 KB

Anàlisi d'Audiències

Audiència - Persones que escolten, miren, llegeixen o fan ús d'un determinat producte o mitjà.

Públic objectiu (target) - Públic al qual s'adreça un determinat producte, missatge o servei.

Anàlisi d'Audiències - Mètode per a obtenir informació quantitativa o qualitativa sobre les audiències.

Es mesuren les audiències per decidir la programació, on, quan i amb quina freqüència publicitar, i per a conèixer el comportament del públic i les tendències de consum.

Sondeig - Mostra representativa que proporciona estimacions. EGM. Panell - Mostra fixa de persones que proporciona informació detallada en un llarg període de temps. Audimetria - Mesura d'audiències televisives a través d'audiòmetres. Kantar Media a Espanya.

Audimetria: avantatges: Precisió, dades segon a segon. Fidelitat, observació a llarg termini. Objectivitat, registre automàtic.

Inconvenients: Possibles errors humans, no recull l'audiència en llocs públics, diversitat cultural i lingüística, no valora l'atenció ni la qualitat de l'exposició, autoria, multipantalla.

Ràting - Percentatge d'espectadors sobre el total de la població. Share - El mateix, però sobre el total de persones que miren la televisió. Audiència acumulada - Espectadors que veuen un programa com a mínim 1 minut. Audiència mitjana - Programa sencer. Consum - Espectadors en un període de temps determinat.

  • Nous Reptes: Televisió a la carta, entorn multidispositiu.

    • Creix el “Timeshift” (consum en diferit). Consum televisiu en grups no mesurats (bars, residències, etc.). Monitoratge de converses en xarxes socials: Impacte dels programes mesurat per la interactivitat social. Trossejament de programes.

EGM (Estudi General de Mitjans)

Font d’informació sobre el comportament d’audiències. Mostra: Entrevistes personals i en línia a individus de més de 14 anys. Principals Aspectes: Dades sociodemogràfiques, consum de mitjans, equipaments tecnològics, estil de vida.

OJD (Oficina de Justificació de la Difusió)

Funció: Audita les dades de tirada i difusió de publicacions periòdiques. Procés: Declaració de tirada, subscripcions i vendes per part de l’empresa auditada; validació i emissió de certificats de control. Serveis Addicionals: Auditoria de publicacions gratuïtes, mitjans digitals, esdeveniments, campanyes de publicitat digital.

Infoadex

Funció: Controla l’activitat publicitària a Espanya, analitza inversions i insercions publicitàries. Utilitat: Informació sobre inversions publicitàries, anàlisi de competència, estudis sectorials.

Altres Fonts d’Informació (Generals)

  1. CIS (Centre d'Investigacions Sociològiques): Estudis sobre la societat espanyola, inclou baròmetres d’opinió pública mensuals.

    • Indicadors: Índex de confiança del consumidor, baròmetre mensual.

  2. CEO (Centre d’Estudis d’Opinió): Estudis sobre intenció de vot, valoració de partits i líders polítics a Catalunya.

    • Baròmetre d’Opinió Política (BOP): Percepció sobre política, economia, mitjans de comunicació, comportament electoral.

  3. INE (Institut Nacional d'Estadística): Font d’informació estadística oficial a Espanya.

    • Enquesta de la Població Activa (EPA): Dades sobre població ocupada, aturada, variables d’estudi (sexe, edat, estudis, etc.).

  4. IDESCAT (Institut d’Estadística de Catalunya): Font d’informació estadística a Catalunya.

    • Dades econòmiques, demogràfiques i socials segmentades per regions i categories.

Introducció a la Gestió de la Informació

Societat de la Informació

Importància de la Documentació i la Gestió

  • Professionals de la Comunicació: Necessiten gestionar informació a causa de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) i la ràpida evolució de la Intel·ligència Artificial (IA).

  • Transformació del Mercat Laboral: Canvis constants en les ocupacions i professions a causa de la tecnologia.

Evolució de la Indústria

  • Indústria 1.0: Mecanització amb vapor.

  • Indústria 2.0: Producció en massa, línia de muntatge, electricitat (1870).

  • Indústria 3.0: Automatització, informàtica, electrònica.

  • Indústria 4.0: Sistemes cibernètics, IoT, xarxes.

  • Indústria 5.0: Centrada en l'ésser humà, sostenibilitat, resiliència, IA generativa.

Pilars de la Indústria 5.0

  1. Human-Centric: Tecnologia centrada en les persones.

  2. Sostenibilitat: Reducció de l'empremta de carboni, economia circular, energies renovables.

  3. Resiliència: Adaptació a situacions econòmiques i socials difícils.

Empreses i Transformació Digital

  • IoT: Dispositius connectats a internet.

  • Big Data/IA/Robots: Processament de grans quantitats de dades per a la presa de decisions.

  • Realitat Augmentada i Virtual: Experiències interactives.

  • Blockchain: Traçabilitat de transaccions digitals.

  • Open Data: Dades públiques accessibles i reutilitzables.

  • Cloud i Edge Computing: Emmagatzematge d'informació al núvol.

  • Ciberseguretat: Protecció contra atacs informàtics.

  • Impressió 3D: Creació d'objectes mitjançant capes de material.

Perfils Professionals en la Comunicació

  • Especialista e-commerce: Maximitza vendes en línia.

  • Product Manager: Gestiona el cicle de vida del producte.

  • Full Stack Developer: Desenvolupament web complet (front-end i back-end).

  • Màrqueting Digital: Promoció de productes/serveis en canals digitals.

  • Community Manager: Gestió de xarxes socials.

  • SEO: Millora la visibilitat orgànica en motors de cerca.

  • SEM: Promoció web amb anuncis pagats.

Societat de la Informació

  • Definició: Estructura social basada en la informació i el coneixement com a motor.

  • Societat Xarxa: Interacció entre l'organització social i les tecnologies digitals.

  • Característiques:

    • Articulació d'espai físic i espai de fluxos.

    • Comunicació asincrònica.

    • Cultura de la virtualitat real.

    • Autocomunicació de masses: capacitat d'emetre missatges de molts a molts.

Evolució de la Web

  • Web 1.0: Web estàtica (dècada dels 90).

  • Web 2.0: Web social i participativa (generació de continguts per usuaris).

  • Web 3.0: Web semàntica (processament d'informació per ordinadors).

  • Web 4.0: Internet of Things (IoT) i Big Data.

Curació de Continguts

  • Definició: Estratègia de màrqueting que implica cercar, seleccionar, classificar, organitzar i orientar continguts.

  • Passos:

    • Cerca

    • Selecció

    • Classificació

    • Organització

    • Orientació

    • Difusió

Alfabetització Digital

  • Definició: Capacitat per localitzar, organitzar, comprendre, avaluar i analitzar informació utilitzant tecnologia digital.

  • Bretxa Digital:

    • Primera Bretxa Digital: Diferències en accés a internet.

    • Segona Bretxa Digital: Diferències en l'ús i qualitat d'ús de la tecnologia.

Nadiu digital

Immigrant digital

Possibilitats de la Gestió de la Informació

  • Ubiqüitat en l'aprenentatge i accés a la informació.

  • Alfabetització digital: Habilitat per a gestionar informació en un entorn digital.

Conclusió

  • Tecnologia i Societat: La tecnologia influeix però no determina la societat; la societat utilitza la tecnologia per a innovar.

  • Participació: De consumidors a prosumidors (producció i consum de continguts).

Entradas relacionadas: