Anàlisi de les 5 Forces de Porter i Estratègies Empresarials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,98 KB

Anàlisi de les 5 Forces de Porter

Fonts de Porter

Productes substitutius

La possibilitat que hi hagi productes que substitueixin el teu. Depèn de la propensió dels consumidors a comprar productes substitutius i de les característiques de la relació preu-prestacions: + productes substitutius – rendibilitat.

Poder de negociació dels clients

+ poder – rendibilitat. Depèn de la sensibilitat dels compradors als preus (importància de la proporció del cost, grau de diferenciació del producte) i del poder relatiu de negociació (dimensió i concentració dels compradors, informació que tenen els compradors dels productes, dels preus i dels costos dels subministradors, cost de substitució dels compradors, possibilitat d’integració vertical: l’empresa es converteix en el seu propi proveïdor).

Poder de negociació dels proveïdors

+ poder – rendibilitat. Depèn de la sensibilitat als preus i el poder relatiu de negociació + parts del punt b.

Nous competidors

Depèn de la capacitat d’entrada de nous competidors en el mercat i de les barreres d’entrada: Inversió necessària, economies d’escala (costos baixos i rendibilitat alta), avantatges absoluts en costos, diferenciació del producte, accés als canals de distribució (capacitat de posar el producte a les mans del client). Barreres administratives i legals, represàlies (problemes que pots arribar a tenir si obres un negoci en un sector determinat, ex: La competència pot baixar els preus dels seus productes).

Rivalitat entre els competidors

Condicionada per: concentració (monopoli, oligopoli i competència perfecta), diversitat de competidors, diferenciació de producte, excessos de capacitat (depenent de la capacitat de cada competidor hi haurà més rivalitat o no), barreres de sortida (és car voler sortir del sector), condicions dels costos.

Estratègia Empresarial

Estratègia: Art de projectar i dirigir grans moviments i operacions militars. / Coordinació de les forces polítiques, econòmiques i diplomàtiques per a aconseguir els objectius d’un estat, d’un grup o d’un partit. Nivells: En piràmide de + a - : estratègic, tàctic, operatiu.

Diferents formes de PIMES

Familiars

Són aquelles que les accions estan controlades en la seva majoria per una mateixa família o persona. La propietat és d’una persona.

Grups empresarials

Aquells que es formen per associació de més d’una empresa.

Empreses socials (emprenedoria social)

Aquelles que no tenen en el seu objectiu el generar beneficis econòmics, i que presenten un balanç 0.

Franquícies

És la col·laboració estreta i de manera continuada en el temps entre empreses jurídica i financerament independents, el franquiciador i el franquiciat. Relacions entre franquiciador i franquiciat.

Procés de creació d'una empresa

1. Certificació negativa del nom: que no existeixi el mateix nom. 2. Atorgament d'escriptura pública de constitució. 3. Pagament d'impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. 4. Sol·licitud del CIF. 5. Inscripció al registre mercantil.

Esquema d'índex d'un pla d'empresa

1. Idea de negoci: Primer apartat, resum de característiques bàsiques del projecte. Fer matriu DAFO. 2. Estudi de mercat: Anàlisi de l'entorn competitiu, perfil del consumidor, estudi de la competència. 3. Màrqueting mix: Producte, preu, distribució, promoció. 4. Pla d'operacions. 5. Pla de RRHH. 6. Pla econòmic financer. 7. Calendari d'execució. 8. Estructura legal.

Esquema dels diferents nivells de competitivitat d'un sector

Rendibilitat al mig i als costats: Poder de negociació dels proveïdors. Poder de negociació dels clients. Productes substitutius. Nous competidors. Rivalitat entre els competidors.

Entradas relacionadas: