2Hz Hizkuntza Jabetzea: Faktore Garrantzitsuenak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,48 KB
2Hz Hizkuntza Jabetzean Eragin Handiena Duten Faktoreak
Input Ulergarria
Input eraginkorra izan dadin, Krashen-en Comprehensible Input hipotesia kontuan hartu behar da: ikasleek ulertzeko modukoa izan behar du, baina maila apur bat zailagoa (i+1). Inputak testuinguruan txertatuta egon behar du, ulermena errazteko.
Output: Hizketa Esperientzia Aberatsa
Hizketa-esperientzia aberatsa. Tarte-hizkuntzari (TH) erreparatu.
Outputaren Garrantzia (Swain)
Outputaren garrantzia Swainen Output Hipotesiarekin lotzen da: hizkuntza erabiltzeko aukera ematen duen esperientzia aktiboa beharrezkoa da hizkuntzaren formak eta egiturak barneratzeko.
Tarte-Hizkuntza (Interlanguage)
Tarte-hizkuntza (interlanguage): ikasleek bigarren hizkuntza ikasten duten bitartean sortzen duten hizkuntza-prozesu propioa da, akatsak barne. Tarte-hizkuntza akatsetatik ikasteko ezinbestekoa da.
Ikaslearen Ezaugarri Pertsonalak
Adina, gaitasuna, motibazioa, jarrerak, nortasuna, estrategien erabilera.
Adina
Gazteak vs. Helduak
Gazte-gazteek abantaila fonetika eta fonologiarekin eta heldiagoek sintaxia eta semantikarekin. Nagusiek arinago egiten dute aurrera baina gero geldotu.
Malgutasun Fonologikoa
Gazteek malgutasun fonologiko handiagoa dute, eta helduek ikasteko estrategiak garatuagoak izan ohi dituzte.
Hizkuntza Jabetzaren Malgutasuna
Hizkuntza jabetzaren malgutasuna txikitu egiten da adinarekin.
Gaitasuna
Zeregin bat ikasteko norberaren ahalmena. Hizkuntza-gaitasuna zentzurik zabalenean:
Fonetika Kodeatzeko Trebetasuna
Soinuak bereiztea eta erreproduzitzea.
Gramatika-Sena
Gramatika-egiturak intuitiboki ulertzeko eta erabiltzeko gaitasuna.
Transferentzia-Gaitasuna
Hizkuntza-testuinguru desberdinetan ikasitakoa aplikatzeko ahalmena.
Motibazioa
Integratzailea eta instrumentala.
Motibazio Integratzailea
Ikasleak hizkuntza eta hiztunen kultura integratzeko interesa duenean.
Motibazio Instrumentala
Hizkuntza helburu praktikoetarako ikasten denean (adibidez, lana edo ikasketak).
Motibazioaren Eragina
Motibazioak zuzenean eragiten du ikaskuntzaren intentsitatea eta iraunkortasuna.
Jarrerak
Ikasleak hizkuntza eta bere hiztunei buruz duen jarrera.
Jarrera Positiboak vs. Negatiboak
Jarrera positiboak hizkuntza ikasteko motibazioa areagotzen du, eta jarrera negatiboak oztopatu egiten du.
Nortasuna eta Estilo Kognitiboa
Autoestimua (+), kanporakortasuna (zabala izatea) (+), antsietate gehiegi (-), enpatia (+), arriskuak norberaren gain hartzea (+)
Autoestimua
Norberaren gaitasunei konfiantza izatea ikaskuntza prozesuan eragin positiboa du.
Kanporakortasuna
Komunikazioarekiko irekiak eta sozialki aktiboak hizkuntza gehiago erabiltzen dute.
Antsietatea
Antsietate gehiegik ikaskuntza eragozten du (Affective Filter Hypothesis).
Enpatia
Beste hiztunarekin harreman afektiboa eta kulturaren ulermena errazten du.
Arriskuak Hartzea
Akatsak egitearen beldurra gainditzea hizkuntza praktikan jartzeko funtsezkoa da.