2Hz Hizkuntza Jabetzea: Faktore Garrantzitsuenak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,48 KB

2Hz Hizkuntza Jabetzean Eragin Handiena Duten Faktoreak

  1. Input Ulergarria

    Input eraginkorra izan dadin, Krashen-en Comprehensible Input hipotesia kontuan hartu behar da: ikasleek ulertzeko modukoa izan behar du, baina maila apur bat zailagoa (i+1). Inputak testuinguruan txertatuta egon behar du, ulermena errazteko.

  2. Output: Hizketa Esperientzia Aberatsa

    Hizketa-esperientzia aberatsa. Tarte-hizkuntzari (TH) erreparatu.

    1. Outputaren Garrantzia (Swain)

      Outputaren garrantzia Swainen Output Hipotesiarekin lotzen da: hizkuntza erabiltzeko aukera ematen duen esperientzia aktiboa beharrezkoa da hizkuntzaren formak eta egiturak barneratzeko.

    2. Tarte-Hizkuntza (Interlanguage)

      Tarte-hizkuntza (interlanguage): ikasleek bigarren hizkuntza ikasten duten bitartean sortzen duten hizkuntza-prozesu propioa da, akatsak barne. Tarte-hizkuntza akatsetatik ikasteko ezinbestekoa da.

  3. Ikaslearen Ezaugarri Pertsonalak

    Adina, gaitasuna, motibazioa, jarrerak, nortasuna, estrategien erabilera.

    1. Adina

      1. Gazteak vs. Helduak

        Gazte-gazteek abantaila fonetika eta fonologiarekin eta heldiagoek sintaxia eta semantikarekin. Nagusiek arinago egiten dute aurrera baina gero geldotu.

      2. Malgutasun Fonologikoa

        Gazteek malgutasun fonologiko handiagoa dute, eta helduek ikasteko estrategiak garatuagoak izan ohi dituzte.

      3. Hizkuntza Jabetzaren Malgutasuna

        Hizkuntza jabetzaren malgutasuna txikitu egiten da adinarekin.

    2. Gaitasuna

      Zeregin bat ikasteko norberaren ahalmena. Hizkuntza-gaitasuna zentzurik zabalenean:

      1. Fonetika Kodeatzeko Trebetasuna

        Soinuak bereiztea eta erreproduzitzea.

      2. Gramatika-Sena

        Gramatika-egiturak intuitiboki ulertzeko eta erabiltzeko gaitasuna.

      3. Transferentzia-Gaitasuna

        Hizkuntza-testuinguru desberdinetan ikasitakoa aplikatzeko ahalmena.

    3. Motibazioa

      Integratzailea eta instrumentala.

      1. Motibazio Integratzailea

        Ikasleak hizkuntza eta hiztunen kultura integratzeko interesa duenean.

      2. Motibazio Instrumentala

        Hizkuntza helburu praktikoetarako ikasten denean (adibidez, lana edo ikasketak).

      3. Motibazioaren Eragina

        Motibazioak zuzenean eragiten du ikaskuntzaren intentsitatea eta iraunkortasuna.

    4. Jarrerak

      Ikasleak hizkuntza eta bere hiztunei buruz duen jarrera.

      1. Jarrera Positiboak vs. Negatiboak

        Jarrera positiboak hizkuntza ikasteko motibazioa areagotzen du, eta jarrera negatiboak oztopatu egiten du.

    5. Nortasuna eta Estilo Kognitiboa

      Autoestimua (+), kanporakortasuna (zabala izatea) (+), antsietate gehiegi (-), enpatia (+), arriskuak norberaren gain hartzea (+)

      1. Autoestimua

        Norberaren gaitasunei konfiantza izatea ikaskuntza prozesuan eragin positiboa du.

      2. Kanporakortasuna

        Komunikazioarekiko irekiak eta sozialki aktiboak hizkuntza gehiago erabiltzen dute.

      3. Antsietatea

        Antsietate gehiegik ikaskuntza eragozten du (Affective Filter Hypothesis).

      4. Enpatia

        Beste hiztunarekin harreman afektiboa eta kulturaren ulermena errazten du.

      5. Arriskuak Hartzea

        Akatsak egitearen beldurra gainditzea hizkuntza praktikan jartzeko funtsezkoa da.

Entradas relacionadas: