Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Menú escolar: planificació i estratègies educatives

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,23 KB

Menú bàsic

Aquell que incorpora tots els nutrients necessaris per atendre els requeriments dietètics que tenen la majoria dels nens i nenes. S'estructura a partir dels requeriments de la piràmide nutricional, es planifica per setmanes o per mesos. El més recomanable és mensual. Cal entregar-lo a les famílies per tenir-lo en compte en la planificació de menjars.

Menjador Espai Educ

L'alimentació dels infants té importància educativa i sanitària.

Alimentació en l'acció educativa

L'alimentació basada en menús ben elaborats potencia el rendiment físic i intel·lectual i redueix la possibilitat de patir malalties. L'alimentació és un element més a l'acció educativa: eina de desenvolupament d'habilitats individuals i socials. Recurs... Continuar leyendo "Menú escolar: planificació i estratègies educatives" »

Desarrollo Moral: Teorías, Etapas y Educación en Valores

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,06 KB

Desarrollo Moral: Conceptos, Teorías y Práctica Educativa

Reflexiones Iniciales sobre la Moralidad

Pregunta: ¿Qué entiendes por moral? ¿Crees que la moralidad debe estar unida al tiempo en que vivimos o es un concepto que debe traspasar todo tiempo y lugar? Razona tu respuesta.

Respuesta: La moral se define como un conjunto de valores, principios y normas aceptadas por una sociedad para facilitar una convivencia respetuosa. La moralidad está intrínsecamente ligada a la época en que vivimos, dado que las circunstancias y contextos sociales influyen en las normas morales. No obstante, existen principios fundamentales, como el respeto a la vida y la justicia, que tienden a ser valorados en diversas culturas y épocas.

Componentes Esenciales

... Continuar leyendo "Desarrollo Moral: Teorías, Etapas y Educación en Valores" »

Deficiències visuals, autisme i discapacitat auditiva: característiques i adaptacions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,99 KB

GRAUS DEFI VISUAL

Persones que tenen una vista insuficient que els incapacita per realitzar una activitat en la qual sigui necessària l'ús de la visió.

  • Total:

    no hi ha visió, no es percep la llum ni cap imatge.
  • Parcial:

    persones les restes visuals els permeten l'orientació a la llum i la percepció de masses encara que no estiguin ben definides. La visió de prop és insuficient per ser utilitzada en activitats escolars i laborals.

Hipovisió profunda:

més alta visió residual que el grup anterior (20%). Definició de volums. Percepció dels colors.

Visió de prop:

facilita l'escolarització usant la lectoescriptura en negre, la lectura de graus, titulars, esquemes, majúscules, etc. Aquelles persones que poden escolaritzar-se.

Debilitat visual:

... Continuar leyendo "Deficiències visuals, autisme i discapacitat auditiva: característiques i adaptacions" »

Trastorns del llenguatge i la comunicació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,02 KB

1: En un acte comunicatiu, qui ha de conèixer el codi o llenguatge?

  1. la part emissora i la receptora.

2: Què és la proxèmica?

  1. L'espai personal o la distància d'acostament en què la comunicació amb la persona és més eficaç.

3: A què corresponen les sigles SAAC?

  1. Sistema Alternatiu o Augmentatiu de Comunicació.

4: Quina és la funció de l'àrea de Wernicke al cervell?

  1. la descodificació dels missatges.

5: On estan situades les cordes vocals?

C) a la laringe

6: El contingut del llenguatge, a quin nivell d'anàlisi correspon?

  1. pragmàtica

7: Què és una icona?

  1. un signe creat en funció d'una relació de semblança, que té com a finalitat representar l'objecte o concepte al qual s'assembla.

8: Quin nom rep el trastorn generalitzat del desenvolupament

... Continuar leyendo "Trastorns del llenguatge i la comunicació" »

Manejo de Distorsiones Cognitivas y Conflictos Psíquicos

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,74 KB

Distorsiones Cognitivas

Las distorsiones cognitivas son pensamientos distorsionados o ideas irracionales que influyen en el comportamiento. Algunas de las más comunes son:

  • Inferencia arbitraria: Adelantar una conclusión sin pruebas. Ejemplo: Pensar que se suspenderá un examen sin conocer el contenido.
  • Abstracción selectiva: Centrarse solo en detalles negativos, ignorando lo positivo. Ejemplo: Recibir una buena evaluación con una sugerencia de mejora y solo fijarse en la sugerencia.
  • Sobregeneralización: Elaborar una conclusión general a partir de pocos hechos. Ejemplo: Pensar que siempre te serán infieles tras una infidelidad.
  • Maximización y minimización: Exagerar o infravalorar acontecimientos.
  • Personalización: Atribuir acontecimientos
... Continuar leyendo "Manejo de Distorsiones Cognitivas y Conflictos Psíquicos" »

Técnicas de Grupo: Cómo Estimular el Pensamiento Creativo y Operativo

Enviado por Ana y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,32 KB

El Rol del Animador en las Dinámicas de Grupo

En cuanto al uso de las técnicas de grupo, el animador debe:

  • Conocer la técnica, la experiencia del grupo y las aptitudes del animador.
  • Ser consciente del ambiente externo e interno.
  • Conocer la situación del grupo, una técnica no es por sí misma ni buena ni mala; pero puede ser aplicada eficaz, indiferente o desastrosamente.

Factores Clave para la Efectividad de las Técnicas de Grupo

Los siguientes factores son cruciales para la correcta aplicación de las técnicas de grupo:

  • Objetivos que se desean conseguir.
  • Madurez y entrenamiento del grupo.
  • Tamaño del grupo.
  • Ambiente físico y tiempo disponible.
  • Las condiciones físicas deben contribuir a la creación de un clima de aceptación que facilite las
... Continuar leyendo "Técnicas de Grupo: Cómo Estimular el Pensamiento Creativo y Operativo" »

Fases de l'estudi de mercat: metodologia i resultats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,11 KB

Fases de l'estudi de mercat

  • Fase 1. Definició de l'objectiu de la investigació

Decidir el tipus d'envàs del producte

Seleccionar el millor proveïdor, etc.

  • Fase 2. Disseny del model d'investigació

Decidir com es farà l'estudi. Quines són les variables que s'han d'estudiar, etc.

  • Fase 3. Recollida de les dades

Dades primàries (es recullen especialment per a l'estudi en qüestió)

Sondeig

Preguntes orals, simples i objectives

Enquesta

Recollir respostes en un qüestionari escrit

Observació

Un especialista observa el que està passant en el mercat

Dades secundàries (han estat recollides prèviament amb un altre propòsit)

Analitzar informació interna

Informes que havia fet la mateixa empresa en un altre moment

Consultes a Internet

Trobar articles sobre

... Continuar leyendo "Fases de l'estudi de mercat: metodologia i resultats" »

Comprensió del Coneixement i el Desenvolupament Cognitiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4 KB

El terme cognitiu llatí “cognoscere” vol dir conèixer, referint-se al coneixement o saber. Arriba a pensar, tenir coneixement i a comprendre.

Bàsiques de la Cognició

  • Memòria: transferència de la informació fins als magatzems de la memòria.
  • Atenció: concentració de la ment.
  • Percepció: capacitat de percebre estímuls del medi.

Funcions Superiors de la Cognició

  • Pensament: capacitat mental associada al processament, comprensió i transmissió de la informació.
  • Llenguatge: mitjà per comunicar-se, és l’instrument que serveix per ordenar el pensament i organitzar la memòria.
  • Creativitat: capacitat d’observar les coses amb un nou enfocament, de reconèixer problemes que d’altres no veuen.
  • Raonament: capacitat que té l’ésser humà
... Continuar leyendo "Comprensió del Coneixement i el Desenvolupament Cognitiu" »

Trastorns mentals: estigma, classificacions i tipologies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,18 KB

La malaltia mental i l'estigma

Anomenem malaltia mental a qualsevol alteració emocional, cognitiva o de conducta, persistent en el temps que afecta al funcionament dels processos psicològics bàsics i que causa desajustament social i sofriment. Segons la OMS un 25% de la població mundial presenta o presentarà algun tipus de trastorn mental al llarg de la seva vida. L'estigma és molt més determinant, solen patir més rebuig social que altres alteracions físiques i això determina la seva discriminació social. La terminologia també estigmatitza, l'ús correcte és... PRIMER LA PERSONA DESPRÉS LA MALALTIA/SITUACIÓ ALTERACIÓ...

El DSM-VI i el CIE-10: Les classificacions de referència dels professionals

(majoritàriament des de l'enfoc

... Continuar leyendo "Trastorns mentals: estigma, classificacions i tipologies" »

Discapacitat Intel·lectual: Característiques, Suports i Tipus

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,41 KB

Discapacitat Intel·lectual

1. Quines característiques té l’alumnat amb discapacitat intel·lectual?

La discapacitat intel·lectual està associada a un dèficit en la conducta adaptativa i un funcionament intel·lectual inferior durant el període de desenvolupament de la persona. És a dir, té dificultats per fer les diferents funcions d'independència personal.

2. Quins suports necessitaria un alumnat amb discapacitat mental lleu? Quan es detectaria aquest tipus de discapacitat?

  • Mestres especialitzats del centre fora de l’aula ordinària (PTAI)
  • Mestra especialista en audició i llenguatge (ACAI)
  • Equip d’orientació educativa de la zona on resideix (EOE)
  • Assessorament del psicòleg per a la seva conducta disruptiva.

Es detectaria quan la... Continuar leyendo "Discapacitat Intel·lectual: Característiques, Suports i Tipus" »