Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Conceptes Clau de Psicomotricitat: Preguntes i Respostes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,06 KB

  1. La imatge corporal és: les imatges inconscients de les diferents parts del cos.
  2. Quin tipus de respiració es considera el pitjor per a la nostra salut i s'observa en persones sedentàries? Respiració alta o clavicular.
  3. Les sensacions interoceptives són: sensacions que ens proporcionen impressions rebudes des del medi intern del cos.
  4. Amb quins aspectes del desenvolupament de l'infant té influència el to? Control postural, locomoció i manipulació, representació i valoració de si mateix i en relació amb els altres.
  5. Quins factors influeixen en l'organització de la lateralitat? Component neurològic, genètic, sociocultural i afectiu.
  6. Quina de les següents activitats és l'exercici principal de la coordinació global? El salt.
  7. Fer activitats
... Continuar leyendo "Conceptes Clau de Psicomotricitat: Preguntes i Respostes" »

Mendekotasun Egoeran Dauden Pertsonen Errealitatea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,52 KB

1- EREDU BIOPSIKOSOZIALA.

Osasuna ez da, “gaixotasun eza” soilik. Osasuna, ongizate fisiko, mental eta sozialak osatzen du, ez gaixotasun ezak soilik. 

Izaki biopsikosozial bat, hiru dimentsio ditu. Fisiko edo biologikoa (gorputza), dimentsio psikologikoa (portaera) eta dimentsio soziala ( ingurunea).

Teknikoaren egin beharrak, laguntza eskeintzea izango da, hiru dimentsio daude.  -Faktore psikologikoa.-Faktore soziala. -Faktorebiologikoa.

2.1. GAIXOTASUNAK PAIRATZEN DITUZTEN PERTSONEN EZAUGARRIAK.

Gaixotasun bat izateak antsietatea, depresioa, beldurra, bizitzako ohituretan aldaketak, harreman sozialen haustura, probak, tratamendu mingarriak. Hiru paziente mota aurki ditzakegu: 

- Gaixotasun agudoak dituzten pertsonak: tratamendu edo ebakuntza... Continuar leyendo "Mendekotasun Egoeran Dauden Pertsonen Errealitatea" »

Grups i institucions socials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,67 KB

ELS GRUPS I LES INSTITUCIONS SOCIALS

La societat, per tal de satisfer les seves necessitats, s’ha organitzat tradicionalment en les anomenades institucions, que són categories socials que marca una colla de pautes de conducta. També faciliten l’estabilitat de la societat i tenen inconvenients, com els punts de vista individuals i els que marca la institució.

INSTITUCIÓ FAMILIAR:

Té com finalitats la reproducció, la socialització anomenada primària i la satisfacció de les necessitats afectives. Els sociòlegs classifiquen les famílies en:

  • Nuclears: formada per pare, mare i fills.
  • Extenses: la resta de família.
  • Monoparentals: formades pel pare o la mare sols i els fills.
  • Monògames: unió d’un sol home i una sola dona.
  • Polígames: unió
... Continuar leyendo "Grups i institucions socials" »

Model d'avaluació stake

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,87 KB

La psicologia social investiga: com les persones s'influeixen i es relacionen,també estudiarem les actituds i algunes característiques de la conducta social: com les causes de la xenofòbia i el fanatisme. Té molts punts en comú amb la Sociologia però la diferencia básica es que la sociologia enfoca la seva temàtica a partir de l'anàlisi d’elements culturals, econòmics, polítics i similars mentre que la psicología social és basa en anàlisis de tipo psicológic.


Identitat personal i pertenença al grup: Els psicòlegs diferencien entre grups de pertinença i grups de referencia. El de pertinença és el que realment forma part l’individu i el de referència és aquell amb el qual s’identifica i que fa servir com a criteri,

... Continuar leyendo "Model d'avaluació stake" »

Komunikazioaren elementuak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,55 KB

1. GIZARTE TREBETASUNAK


ZER ESATEN DU V.E. CABALLOK GIZARTE TREBETASUNEI BURZ?



Gizon edo emakume batek pertsonen artean erabiltzen dituen portaera-multzoa da. Pertsona horrek sentimenduak, jarrerak, desioak, iritziak eta eskubideak egokiro adierazten ditu, portaera horiek besteengan errespetatuz, eta sortzen diren arazoak konpondu eta etorkizunean gertatzeko probabilitatea gutxitu egiten du.


Besteekin harremanak edukitzeko dauzkagun ohitura-portaera, pentsamendu eta emozio-multzoa dira gizarte-trebetasunak.

Pertsonaren ongizaterako eta autoestimurako daukaten garrantzia kontuan izanik eta jakinik besteekin edukitzen diren harremanen ondorioetatik ihes egitea ezinezkoa dela, ikasketetan, lanean, familian edo beste edozein eremutan, argi dago haurtzarotik

... Continuar leyendo "Komunikazioaren elementuak" »

Educació innovadora: corrents i pedagogs destacats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,6 KB

  • Racons - Montessori.

  • Tallers - Freinet - 12 mesos

  • Treball cooperatiu - Malaguzzi

  • Projectes - Decroly

  • Potenciar l’educació per primera vegada - Comenius

  • Sortides i excursions - Pestalozzi

  • Festes - Neill

  • Activitats plàstiques - Germanes Agazzi

  • Educació inclusiva - Pestalozzi

  • Educació viva - Pikler i Malaguzzi (però són molts)

  • Principis bàsics Escola Nova - 30 - Ligue Internationalle de l’Education Novelle (es va fundar a Calais, 1921)

  • Llar d’Infants - Fröbel

  • Treball per ambients - Pikler i Malaguzzi

  • Diari escolar, la correspondència - Freinet

  • Intertallers - Apleguen infants de grups diferents i afavoreixen la convivència entre els infans d’edats diferents.

  • Etapes Rudolf Steiner - Inicial, primària i secundària

  • Educació lenta - Es reforça

... Continuar leyendo "Educació innovadora: corrents i pedagogs destacats" »

Medición y Evaluación en Educación Física: Principios, Criterios y Aplicaciones para el Entrenamiento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 13,08 KB

Medición y Evaluación

Medida: es comparar un resultado obtenido con un patrón predeterminado, con el propósito de obtener datos para luego realizar una evaluación.

Evaluación: es la utilización de datos obtenidos mediante la medición para su análisis y utilización de los resultados con un fin determinado. Los objetivos de la evaluación son emitir un juicio, saber en qué nivel se encuentra el proceso o el alumno, determinar el alcance de los objetivos, planificar un programa.



Principios básicos para un programa de medición y evaluación

Determinar objetivos y procesos: el profesor debe determinar los objetivos del programa y luego los procesos que le permitirán alcanzarlos.

Herramientas del proceso educativo: medición

... Continuar leyendo "Medición y Evaluación en Educación Física: Principios, Criterios y Aplicaciones para el Entrenamiento" »

Components cognitius i habilitats socials

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,58 KB

La incompetència social està relacionada amb:


Baixa acceptació, rebuig, ignorància o aïllament social / Problemes escolars, personals, psicològics i psicopatològics / Inadaptació juvenil.

HHSS:

s’aprenen al llarg de la vida mitjançant la combinació de 2 processos paral•lels:- El desenvolupament de la persona.
- El procés d’aprenentatge. La relació interpersonal depèn del que ha après en les seves interaccions anteriors amb el medi social.

DEF:

són capacitats d’executar aquelles conductes apreses, que cobreixen les nostres necessitats de comunicació interpersonal o responen a les exigències i demandes de les situacions socials de manera efectiva.

HHSS:

Són les conductes o destreses socials específiques requerides per... Continuar leyendo "Components cognitius i habilitats socials" »

Etapes del Desenvolupament Infantil i la Teoria de l'Aferrament

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,1 KB

Etapes del Desenvolupament Segons Wallon

Wallon defineix sis etapes del desenvolupament infantil basant-se en les relacions predominants que l'infant estableix amb el seu entorn:

a) Estadi d'Impulsivitat Motriu (fins als 6 mesos)

L'alimentació i el moviment constitueixen les activitats principals de l'infant.

b) Estadi Emocional (de 6 mesos a 1 any)

La mare és essencial, no només per cobrir necessitats fisiològiques, sinó també pel seu suport emocional.

c) Estadi Sensoriomotor (d'1 a 2 anys)

L'infant realitza activitats circulars, moviments que li produeixen plaer i que, per tant, repeteix.

d) Estadi del Personalisme (de 2 a 6 anys)

En aquesta etapa es construeix la personalitat infantil. Es divideix en tres períodes:

  • Crisi del personalisme o
... Continuar leyendo "Etapes del Desenvolupament Infantil i la Teoria de l'Aferrament" »

Discapacidad: Modelos, Factores, Tipos y Apoyos para la Inclusión

Enviado por Ana y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,63 KB

Avances del CIDDM desde 1980: Modificó la manera de ver las discapacidades, las personas con discapacidad y el papel de la sociedad. Sirvió de base para el desarrollo de medidas legislativas y actuaciones en la provisión de servicios. Críticas: Es un modelo demasiado lineal y enfocado de manera negativa.

Factores Contextuales en la Valoración de la Discapacidad

  • Momento de la pérdida: si la discapacidad es congénita o adquirida.
  • Cantidad y calidad de estímulos recibidos del entorno.
  • Aceptación y afrontamiento familiar.
  • Existencia o no de déficits asociados.
  • Servicios y sistemas sociales disponibles.
  • Barreras físicas, psíquicas y sociales a superar.
  • Clase social y su impacto en la disponibilidad de recursos.

Diseño Universal

Personas beneficiarias:

... Continuar leyendo "Discapacidad: Modelos, Factores, Tipos y Apoyos para la Inclusión" »