Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Trastorns del Neurodesenvolupament en Infants i Adolescents

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,81 KB

Trastorns del Neurodesenvolupament

TDAH (Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat)

Inatenció:

  • Amb freqüència falla en prestar la deguda atenció a detalls o per distracció comet errors en les tasques escolars, en el treball o durant altres activitats.
  • Amb freqüència té dificultats per mantenir l'atenció en tasques o activitats recreatives.
  • Amb freqüència sembla no escoltar quan se li parla directament.
  • Amb freqüència no segueix les instruccions i no acaba les tasques escolars, els quefers o els deures laborals.
  • Amb freqüència té dificultat per organitzar tasques i activitats.
  • Amb freqüència evita, li disgusta o es mostra poc entusiasta a iniciar tasques que requereixen un esforç mental sostingut.
  • Amb freqüència perd coses
... Continuar leyendo "Trastorns del Neurodesenvolupament en Infants i Adolescents" »

Estudio retroprospectivo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,14 KB

ESCUELAS DE LA PSICOLOGÍA:


·ESTRUCTURALISMO:

SE CENTRABA EN INVESTIGAR LA ESTRUCTURA DE LA MENTE

·FUNCIONALISMO:

SEGÚN WILLIAM JAMES ERA MÁS Útil ESTUDIAR LA FUNCIÓN  QUE LA ESTRUCTURA DE LA MENTE

·PSICOANÁLISIS:

FREUD NO ESTABA SATISFECHO CON SOLO EXAMINAR EL PENSAMIENTO CONSCIENTE Y SE PUSO A ESTUDIAR EL INCONSCIENTE

·CONDUCTISMO:

John B WATSON SE CENTRABA EN LA CONDUCTA OBSERVABLE,SKINNER OBSERVÓ QUE LA CONDUCTA HUMANA PODÍA SER EXPLICADA X EL REFUERZO Y EL CASTIGO

·LA PSICOLOGÍA DE LA GESTALT:

"EL TODO ES MÁS QUE LA SUMA DE LAS PARTES"

·LA PSICOLOGÍA HUMANISTA:

A.Maslow VEÍA A LOS HUMANOS COMO AGENTES LIBRES,CAPACES DE CONTROLAR SUS PROPIAS VIDAS.

RAMAS O CAMPOS DE LA PSICOLOGÍA:


1.Psicología básica:

·Ps. General:

se encarga del
... Continuar leyendo "Estudio retroprospectivo" »

Desarrollo Moral y Educación en Valores en la Infancia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,16 KB

La Justicia Distributiva

La justicia distributiva, según W. Damon, se refiere a cómo dividir justamente las recompensas o los recursos. Trabajó desde arriba con problemas referentes a la justicia y a la autoridad, planteando situaciones tanto hipotéticas como reales.

Por franjas de edad:

  • Entre 3 y 4 años: Problemas para saber si es justo lo que quieren para ellos mismos.
  • 5 y 6 años: Prima la idea de igualdad. La justicia implica una distribución de recursos sin tener en cuenta el mérito de cada uno.
  • 6 y 7 años: La justicia se basa en el mérito, y quienes se han esforzado más obtendrán más dinero.
  • Alrededor de 8 años: El concepto de bondad, a los que más lo necesitan.
  • En torno a 10 años: Empiezan a tener diferente perspectiva según
... Continuar leyendo "Desarrollo Moral y Educación en Valores en la Infancia" »

La Institució Sanitària i el Pacient: Impacte i Conseqüències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,27 KB

La Institució Sanitària i el Pacient Hospitalitzat

1. La institució sanitària

És una organització jeràrquica (director, subdirector…), amb una estructura interna i uns principis generals de funcionament per aconseguir els objectius (tractament de les persones). Objectiu: cuidar la salut dels ciutadans.

2. Característiques generals de la institució sanitària

  • Poden ser: PúbliquesPrivades
  • Nivells:
    • 1r nivell: atenció primària
    • 2n nivell: atenció secundària o especialitzada
  • Funcions: AssistencialPrevenció

3. Característiques dels hospitals

  • Estructura complexa on es treballa en equip
  • Concentració de professionals amb tasques diverses
  • Tecnologia complexa
  • Investigació i formació del personal sanitari

Causes d'ingrés:

  • Exploracions del
... Continuar leyendo "La Institució Sanitària i el Pacient: Impacte i Conseqüències" »

Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH): Símptomes, diagnòstic i tractament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,07 KB

Trastorn per dèficit d'atenció i/o hiperactivitat (TDAH)

És un síndrome conductual que es manifesta mitjançant un augment de la falta d’atenció, la impulsivitat i un augment de l’activitat motriu. Afecta directament al rendiment acadèmic, i és una de les coses més habituals de fracàs escolar, problemes de comportament a l’aula. Es comença a manifestar a la primera infància i pot persistir durant tota l’edat escolar i adulta. Des de l’etapa infantil, els infants amb TDAH mostren dificultats per estar-se quiets i això els impedeix concentrar-se i prestar atenció.

Subtipus de TDAH

1. TDAH amb predomini de dèficit d’atenció:

  • No posar atenció en els detalls o per distracció, cometre errors en les tasques escolars.
  • Dificultats
... Continuar leyendo "Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH): Símptomes, diagnòstic i tractament" »

Nervi raquidi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,36 KB


En l’escorça cerebral es donen

diferents lòbuls:

o lòbul frontal:
associat a les funcions mentals superiors (pensar,

conceptualitzar, planificar, etc.) i la consciència emocional.

o lòbul temporal: associat a l’audició, l’olfacte, la parla i la memòria.

o lòbul parietal: associat a sensacions tàctils i somàtiques.

o lòbul occipital: associat a la visió.

• el diencèfal està compost per dues estructures principals: el tàlem i elhipotàlem.

o l’hipotàlem: òrgan regulador de la gana, la set i el control de la

temperatura i les conductes reproductores. També controla el SNA i lahipòfisi, que al seu torn controla gairebé tota la secreció hormonal.

o el tàlem: processa i distribueix la informació sensorial i motora queaccedeix

... Continuar leyendo "Nervi raquidi" »

Desenvolupament i Tipus de Grups: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,03 KB

Tipus de Grups: Formals i Informals

Grups Formals i Informals

  • El grup classe és un exemple de grup formal. Ha estat planificat per l'organització educativa en funció de determinats criteris i està orientat a un objectiu: l'aprenentatge.
  • El grup d'amics de classe és un grup informal, fruit de la relació quotidiana i lliure que s'estableix entre els membres, basada en acords personals i orientada a les necessitats i experiències compartides.

Classificació dels Grups segons la Grandària

Grup Petit

  • Format per 3 a 25 persones.
  • Els membres busquen satisfer les seves necessitats dins del grup.
  • Es produeix una interacció que permet l'intercanvi afectiu, proporcionant confiança, seguretat i altres sentiments al grup mentre comparteixen activitats.
... Continuar leyendo "Desenvolupament i Tipus de Grups: Guia Completa" »

Enseñanza del Léxico y la Gramática: Estrategias y Recursos para el Aula

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,77 KB

Didáctica del Léxico

Vocabulario Activo y Pasivo

El vocabulario activo y pasivo se relaciona con la capacidad para rememorar palabras en el momento en que necesitamos usarlas. No se trata de opuestos, sino de partes de un continuo.

Pasos en la Didáctica del Léxico

  • Fase de presentación: Mostrar a los alumnos el sonido de las nuevas palabras y ayudarles a comprender su significado.
  • Fase de explotación, socialización e individualización: Facilitar el aprendizaje de la pronunciación, la forma y la categoría gramatical.
  • Fase de sistematización: Facilitar la memorización.

Técnicas y Recursos para Explicar el Significado (Fase de Presentación)

Recursos visuales, orales y kinésicos:

  • Realia
  • Material auténtico
  • Mimo (charades)
  • Expresiones faciales
... Continuar leyendo "Enseñanza del Léxico y la Gramática: Estrategias y Recursos para el Aula" »

Jokabide Txostenak: Edukiak eta Motak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,2 KB

Esan zein jokabide txostenak diren edukiak eta motak, bakoitzetik hiru esan.

  1. Edukiak:

    • Beti agertuko da noiz sortu den alarma.
    • Egindakoa hurrenkera kronologikoan azallduko da.
    • Alarma bakoitzak bere txostena izango du, eta alarma batek txosten jarrai batzuk izan ditzakete.

Motak:

  • Larrialdiengatiko jokabide-txostenak
  • Alarma teknikoarengatiko jokabide-txostenak
  • Erabiltzailea kanpoan izatea eta itzultzea komunikatzeko txostenak
  1. Zer dira larrialdiengatiko alarmak erantzuteko protokoloak eta zer mota daude?

    Zer dira? Larrialdiengatiko alarmak sortzen dira erabiltzailearentzat arrisku fisiko, psikiko edo soziala dagoenean.
    Motak:
    - Larrialdi sozialak: Erabiltzaileak berehalako laguntza eskatzeko deitzen du, babesik gabe eta arriskuan dagoelako.
    - Larrialdi medikuak:

... Continuar leyendo "Jokabide Txostenak: Edukiak eta Motak" »

El paper del curador en l'era de la sobrecàrrega d'informació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,66 KB

El paper del curador

És triar, escollir i presentar.

Bhaskar curar és

Realitzar actes de selecció i arranjament (però també refinar, reduir, exhibir, simplificar, presentar i explicar) per afegir valor.

La sobrecàrrega d'informació

Hi ha hagut un canvi de 150 anys ençà caracteritzat per l'augment i a conseqüència de la Revolució Industrial.

El concepte de creativitat

Del Romanticisme: la creació del no-res, però en un pon que peca de sobreinformació, el valor de triar és tan important com el d'afegir-ne. Koestler proposa considerar creativitat també al fet de sintetitzar idees ja existents. El Renaixement, en canvi, no va de crear del no-res sinó de reavaluar a partir d'eines com la filologia.

S. XX → trencament. S.XXI → mira... Continuar leyendo "El paper del curador en l'era de la sobrecàrrega d'informació" »