Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Trastorns de la personalitat i altres trastorns psicològics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,86 KB

Trastorns de la personalitat

La nostra capacitat de relacionar-nos amb els altres depèn de:

  • La nostra personalitat
  • La nostra capacitat d’adaptació als canvis

Criteris des de un punt de vista psicològic:

Criteris biològics: la causa biològica és la causa i allò que determina la malaltia si es detecta una alteració del sistema nerviós. Criteris estadístics: Sortir de la norma, allò que és més freqüent, és el que determina la normalitat. Al contrari els comportaments poc freqüents són considerats anormals. Criteris socials. Són aquells que venen marcats per les normes socials, determinen allò que és inadequat d’una conducta. Criteris subjectius: Els proposa el mateix individu. Es recolzen en la consciència que la persona té... Continuar leyendo "Trastorns de la personalitat i altres trastorns psicològics" »

Planificación Centrada en la Persona

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 11,5 KB

Explica los objetivos de la planificación centrada en la persona.

  1. 1. Estar presente y participar en la vida en la comunidad.

  1. Estar físicamente y tener las mismas oportunidades que los demás. Reducir el aislamiento social y la segregación.

2. Lograr y mantener relaciones sociales satisfactorias. Recibir apoyos para mantener relaciones saludables con amigos y familiares.

3. Expresar preferencias y tomar decisiones en las actividades cotidianas. Permitir a las personas con discapacidad tomar decisiones y expresar sus preferencias.

4. Tener oportunidades para desempeñar actividades reconocidas socialmente y para vivir con dignidad. Recibir apoyos adecuados, ser valorados como personas y ser tratados con respeto.

5. Continuar desarrollando las competencias... Continuar leyendo "Planificación Centrada en la Persona" »

La aberración en la psicología

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 23,21 KB

Artículo 74 de la orden ministerial: Servicios complementarios de la asistencia sanitaria en aquellos aspectos que no sean de la competencia del DUE. Labor asistencial, aunque también administrativa 6.2 Funciones en los servicios de enfermería (unidades hospitalarias) articulo 75 ¡Hacer las camas * Realizar el aseo y la limpieza del enfermo * Llevar cuñas a los enfermos y retirarlas Clasificar lencerías Dar de comer a los enfermos que no puedan Administra  medicamentos por indicación * (NO vía parenteral) Limpiar los carros de curas y su material Recepción y distribución de la comida Servir la comida a los enfermos Recogida de datos termométricos * Rasurado de enfermos * Trasladar a celadores los comunicados de los superiores Funciones

... Continuar leyendo "La aberración en la psicología" »

Desarrollo Moral y Sexual: Teorías Clave

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,4 KB

Teorías del Desarrollo Moral

Teoría del Aprendizaje Social (Bandura)

Considera el desarrollo moral como un proceso de condicionamiento y aprendizaje. Se adquieren valores y normas sociales por:

  • Enseñanzas directas: A través de recompensas y castigos de familia y escuela.
  • Imitación activa: Adquisición de actitudes y conductas de padres y adultos significativos.

Teoría Cognitiva (Piaget)

Influenciada por tres factores: desarrollo de la inteligencia, relación entre iguales e independencia de normas adultas. El ritmo de evolución depende de la maduración biológica y el entorno social.

Etapas:

  • Moral de Presión Adulta (2-6 años): Heteronomía, respeto a normas por imposición.
  • Moral de Solidaridad entre Iguales (6-11 años): Comprensión de que
... Continuar leyendo "Desarrollo Moral y Sexual: Teorías Clave" »

Dinámicas de Grupo: Roles, Comunicación y Liderazgo Efectivo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,11 KB

Ventana de Johari

La Ventana de Johari consiste en demostrar de manera gráfica los procesos de comunicación e interacción de un grupo. Establece dos dimensiones: el yo y el grupo.

Dinámica de Grupo

Las dinámicas de grupo son actividades colectivas que tienen como objetivo promover la integración entre los miembros de un equipo y alcanzar la confianza entre ellos.

Obstáculos en la Comunicación

Existen diversas barreras que pueden dificultar la comunicación efectiva dentro de un grupo:

  • Barreras semánticas: Elegir las palabras más precisas para comunicar lo que se pretende y esforzarse en adaptar el registro al nivel del receptor.
  • Barreras psicológicas: Cada persona es un mundo, con sus propias creencias, actitudes, prejuicios y miedos, lo
... Continuar leyendo "Dinámicas de Grupo: Roles, Comunicación y Liderazgo Efectivo" »

KSA: Komunikazio-sistema Areagotzailea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,03 KB

KSA: Komunikazio-sistema Areagotzailea (hitzezko komunikazioan laguntzen du)

KSA: Komunikazio-sistema Alternatiboa (hitzezko komunikazioa ordezkatzen du)

K.S.LAGUNDUAK EDO LAGUNTZARIK GABEKOAK

Komunikazio-sistema lagunduak: mezuak sortzeko, igortzeko edo hartzeko euskarri fisiko bat behar duten sistemak.

Laguntzarik gabeko sistemak: erabiltzaileak bere gorputzaren bidez sortzen eta jasotzen ditu mezuak, euskarri fisikorik erabili gabe.

KSP EZAUGARRIAK

  • 3000 sinboloz osatzen da
  • Sinbolo piktografikoak🡪 errealitatea oso ondo adierazten dute
  • Ikono tankera eta sinpleak dira.
  • Komunikazioan gehien erabiltzen diren hitzak eta kontzeptuak adierazten dituzte
  • Sinbolo itxiak dira 🡪 ezin dira berriak sortu (Bliss sist. Bezala)
  • Oso praktikoa da 🡪 fotokopiatu
... Continuar leyendo "KSA: Komunikazio-sistema Areagotzailea" »

TMC: Principis, Tècniques i Aplicacions

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,53 KB

Tècniques de Modificació de Conducta (TMC)

Les TMC són tècniques derivades del conductisme que s'utilitzen per canviar, modificar i implementar conductes en les persones. Consisteixen en aplicar els principis de l'aprenentatge a l'estudi i tractament dels trastorns del comportament.

Característiques de les TMC

  • Es parteix de la idea de la continuïtat de la conducta.
  • La conducta normal i anormal es troben en un continu.
  • Totes les conductes s'aprenen i, per tant, es poden canviar.
  • L'objectiu és eliminar conductes desadaptades i ensenyar conductes adaptades.
  • Es formulen hipòtesis verificables empíricament.
  • Els efectes són avaluables de forma objectiva.
  • El programa és individualitzat o adaptable a cada persona.

Tipus de TMC

1. Per implementar conductes

Implementar... Continuar leyendo "TMC: Principis, Tècniques i Aplicacions" »

Comunicació canvi domicili empresa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,89 KB

2. Concepte clàssic d’educació sanitària

Inicialment totes les definicions coincidien en els mateixos objectius: Adquisició de coneixements i actituds que modifiquen en sentit favorable els comportaments de salut dels individus i col·lectivitats. Aquesta definició tenia una mancances:

• enfocament únicament en l’individu

• no contemplava que la conducta humana està fortament influenciada per factors ambientals externs que escapen al seu control i que condicionen la conducta (cultura, publicitat).

Concepte actual d’educació sanitària

Ciència que informa, motiva i ajuda a la població a adoptar i mantenir hàbits i estils de vida saludables. Propugna els canvis ambientals necessaris per facilitar aquests objectius. Contribueix

... Continuar leyendo "Comunicació canvi domicili empresa" »

Sociologia de l'educació (ejemples de funcions manifestes i funcions latents)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,07 KB

FUNCIONALISME ESTRUCTURAL  -S’apliquen lleis de la biologia a l’estudi de la societat: es pren la societat com un organisme viu. -La societat és un sistema format per subsistemes.  -Les funcions d’una pràctica social o d’una institució contribueixen al manteniment de la globalitat del sistema, per tant en l’anàlisi d’aquestes pràctiques i aquestes institucions s’haurà de tenir en compte aquest fet. El funcionalisme de Parsons i Merton intenta superar les crítiques a les que està sotmès. PARSONSSupera la concepció biològica de la societat: es deixa de prendre la societat com un organisme i estableix que està formada per processos de comunicació i control, i la relació, llavors, entre estructura i funció no és
... Continuar leyendo "Sociologia de l'educació (ejemples de funcions manifestes i funcions latents)" »

Comprensió del Grup: Definició, Objectius i Tipus de Lideratge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,17 KB

El Grup

Definició: unitat social, formada per dues o més persones que interactuen entre si, amb normes comunes i rols, per aconseguir un objectiu comú. Solidaritat entre ells.

Objectius

  • Afavorir un clima relacional positiu, humanitzador i no competitiu.
  • Augment de la productivitat i satisfacció.

Raons de la Formació de Grups

  • Seguretat
  • Autoestima
  • Poder
  • Aconseguir objectius

Classificació dels Grups

Segons la Relació Afectiva

  • Primari (família)
  • Secundari (companys de feina)

Segons la Naturalesa

  • Formal (existeix una estructura, les conductes dels participants estan reglamentades i encaminades per aconseguir propòsits determinats, com un equip de futbol).
  • Informal (formats a partir de companyerisme i amistat, com un grup d’amics).

Segons l'Adscripció

... Continuar leyendo "Comprensió del Grup: Definició, Objectius i Tipus de Lideratge" »