Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Guia d'Intervenció en Educació Sexual i Social per a Famílies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,32 KB

1. Intervenció en Famílies: 4 Consells d'Educació Sexual

Fomentar en les famílies una actitud positiva cap a la sexualitat infantil. Ajudar a respondre la curiositat sexual dels fills/es partint de les diferències dels dos sexes i de les reaccions plaents que experimenten.

Quatre Consells d'Educació Sexual:

  • Utilitzeu les paraules correctes per a anomenar les parts del cos, incloent els genitals.
  • Expliqueu que el penis i la vulva són zones privades; ningú ha de tocar-les, excepte per salut o neteja.
  • Llegiu amb els vostres fills/es llibres de sexualitat acordes a la seva edat.
  • Deixeu que el vostre nadó explori el seu cos si es toca mentre li canvieu el bolquer.

2. Educar en la Prevenció de l'Abús i Actitud davant la Comunicació d'Abús

  • Ensenyar
... Continuar leyendo "Guia d'Intervenció en Educació Sexual i Social per a Famílies" »

Salmenta pertsonala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,94 KB

Dirulaguntzak prozesua:


laguntza jaso ahal izateko,pertsonak deklarazioan mendekotasun egoeran dagoela ziurtatu behar du.Administrazio publikoak hau egiaztatu eta gero, pertsona horren egoera baloratuko du laguntza emateko edo ez.Horretarako,balorazioa egiteko diktamena eskatuko du, (BVD) edo (EVE). Honekin,pertsonaren dependentzia maila zehaztuko da. Prozesua 6 hilabeteetan ebatziko da, epe hau pasata erantzunik jasotzen ez bada, laguntza jasotzeari ukatu zaiola esan nahiko du. Eskaera, erkidego autonomiko bakoitzaren ereduaren arabera formalizatuko da,bizi den udaletxeko giza zerbitzuetako erregistroan aurkeztuko da. Disziplinarteko taldeak egindako baremoaren araberako zerbitzuak eta prestazioak aplikatuko dira.

Familiari eskeintzen zaien

... Continuar leyendo "Salmenta pertsonala" »

Guia Completa sobre Toxicomànies i Crisi d'Angoixa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 15,84 KB

Toxicomànies

Els fàrmacs (drogues) s’uneixen a receptors cel·lulars.

- Agonistes: el fàrmac, a l’unir-se al receptor, imita la substància fisiològica.
- Antagonistes: el fàrmac, a l’unir-se al receptor, el bloqueja. No permet resposta fisiològica.

Els fàrmacs agonistes poden ocupar el lloc dels neurotransmissors a la sinapsi.
Segons a quin tipus de receptor neuronal s’uneixin, poden tenir diferents efectes:

  • Euforitzant
  • Tranquil·litzant - generen addicció
  • Al·lucinogen

Tolerància i Síndrome d’Abstinència

- Parlem de tolerància quan, a llarg termini, el cos s’adapta a la droga (fàrmac).

Per aconseguir els mateixos efectes, cal augmentar la dosi de droga.

Si augmenta la dosi, hi ha perill de sobredosi.


Degut a aquesta tolerància,... Continuar leyendo "Guia Completa sobre Toxicomànies i Crisi d'Angoixa" »

Aprenentatge social: teories i processos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,62 KB

La socialitat s’adquireix i es desenvolupa

La socialitat s’adquireix i es desenvolupa al llarg de la nostra vida per l’efecte produït pel mediambient a través de les estimulacions i les adequades respostes a aquestes. La socialitat s’aconsegueix, a més de les predisposicions genètiques, per mitjà del complex procés d’aprenentatge. En conclusió, s’aprèn a ser social. L’aprenentatge és la troballa i conjunt de respostes noves davant les estimulacions del món exterior o medi ambient, que modifiquen la conducta, de manera que la repetició de respostes semblants resulta cada vegada més còmode i ràpida, perquè l’individu disposa d’estratègies i estructures que li ho faciliten.

El interaccionisme

Els dos processos pels... Continuar leyendo "Aprenentatge social: teories i processos" »

Concepto de inteligencia: teorías y habilidades

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,55 KB

La inteligencia: El concepto de inteligencia tal y como lo conocemos proviene de las teorías factorialistas. Con Spearman, según él la inteligencia se compone de un factor “G” que sería una habilidad para resolver problemas, y unos factores específicos “S”, donde cada sujeto puntúa de distinta manera según sus aptitudes:

  1. Comprensión verbal

  2. Fluidez verbal

  3. Habilidad numérica

  4. Memoria

  5. Rapidez perceptiva

  6. Visualización espacial

  7. Razonamiento inductivo

La inteligencia intelectual: Stern, creó el cociente intelectual, se obtiene a partir del resultado del test, que es la edad mental, dividido por la edad real y por 100. Los test pueden presentar diferentes características, verbales, numéricas, figurativas. La media de los test se sitúa... Continuar leyendo "Concepto de inteligencia: teorías y habilidades" »

Las 3 Fases del Éxito en los Negocios

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,6 KB

Fase 1: Autoevaluación

En esta primera fase, es crucial realizar una autoevaluación sincera para comprender la realidad actual del negocio. Identificar las fortalezas y debilidades, así como reconocer las áreas que requieren mejora, es fundamental. Además, es importante conectar con la pasión y la motivación, ya que trabajar en algo que nos llena inevitablemente repercutirá en el éxito del negocio.

Fase 2: Definición de Objetivos

Esta fase implica definir con claridad hacia dónde se quiere ir. Establecer objetivos específicos y alcanzables nos permite trazar un plan de acción efectivo. Inspirarse en modelos de negocio exitosos puede ser una buena estrategia, adaptando las ideas a la realidad de cada empresa, considerando los recursos... Continuar leyendo "Las 3 Fases del Éxito en los Negocios" »

Trastorns neurotics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 16,86 KB

CARACTERITZACIÓ DEL TRANSTORN

Funcions afectades: es poden donar en els tres àmbits del procés lingüístic: recepció (trastorns sensorials), emissió (trastorns de la fonació) i processament (trastorns neuronals).

Moment en el que es produeix: essencial en la intervenció, influeix directament en la comprensió i producció del llenguatge. Es poden establir dos grans grups: trastorns congènits (des del naixement) i  adquirits (es produeix en la primera infància).

Causes: la majoria de trastorns són deguts a causes orgàniques, tot i que també existeixen tipus de causes ambientals i psicomàtiques, menys evidents però que s’han de tenir en compte ja que condicionen l’intervenció.

Durada: existeixen dos tipus, temporals (sol ser

... Continuar leyendo "Trastorns neurotics" »

Desenvolupament del coneixement lògic-matemàtic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,95 KB

  • Les fases que segueixen la percepció de l’objecte, per arribar a l’adquisició del concepte són discriminació, generalització i abstracció.
  • La generalització consisteix en aplicar el concepte a diversos objectes amb característiques similars.
  • Es considera que s’arriba al concepte d’un objecte quan s’aconsegueix la idea de l’objecte sense que aquest estigui pres.
  • En l’estadi d’intel·ligència preoperatòria, segons Piaget, l’infant pot interioritzar algunes de les característiques dels objectes, com...
  • Quins són els estadis de desenvolupament que corresponen a l’etapa infantil? L’estadi sensoriomotor i l’estadi de representacions mentals simbòliques.
  • Quin autor diu: “La base de tot coneixement és l’exploració
... Continuar leyendo "Desenvolupament del coneixement lògic-matemàtic" »

Harreman afektiboak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,56 KB

Atxikimendu MOTAK: teknikoki, nagusiki
3 atxikimendu mota bereizten dira:

-Atxikimendu segurua (zihurra, sendoa):

Zer bizi du haurrak harreman mota honetan

Nagusiki zihurtasuna, sendotasuna, eutsia denaren sentsasioa, tokia duenaren sentzazioa, hor norbait neuretzako dagoenaren sentzazioa, jarraipen batekin dagoen norbait, egonkortasun bat, iraunkortasun bat, oinarri bat atsedenerako eta zeru sendo bat mugimendurako (barne zein kanpo). Beti dago hor norbait hori? Ez, beti ez, nagusiki eta orokorrean bai. Beti ez, denetarako ez, beti nahi dudan momentuan ez baina nagusiki bai. Zergatik errepikatu dut beti ez? Gaur egun, nahiko ahaztuta dagoen gauza batengatik. Geure gabezia, falta, desio, beharrizan denak sentitu ahal izatea oso beharra egiten

... Continuar leyendo "Harreman afektiboak" »

El Juego en el Desarrollo Infantil: Etapas y Teorías

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,41 KB

El Juego en el Desarrollo Infantil

No existe una definición única del juego, ya que numerosos autores han tratado de explicar su naturaleza desde diferentes enfoques. Sin embargo, la mayoría coincide en atribuirle las siguientes particularidades:

Características del Juego

  • Necesidad innata: El juego es una actividad inherente al ser humano, que cubre necesidades y produce satisfacción.
  • Presente en todas las etapas de la vida: El juego es una forma de liberar el estrés y se practica a lo largo de la vida.
  • Actividad lúdica: El juego favorece la construcción del aprendizaje y el desarrollo integral en todas las dimensiones:

Dimensiones del Desarrollo

  • Física-sensorial: Implica actividad motriz y sensorial, favoreciendo la coordinación corporal
... Continuar leyendo "El Juego en el Desarrollo Infantil: Etapas y Teorías" »