Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,25 KB

5.1 El concepte de grup

S. Froufe exposa de manera precisa el significat de grup, definint-lo com «un conjunt de persones que participen en una mateixa estructura vivencial col·lectiva. CARACTERÍSTIQUES:

Les persones que formen el grup persegueixen unes finalitats i uns objectius comuns, més o menys compartits. Entre elles s’estableix una comunicació i interactuen segons un sistema de pautes establert.

Satisfan les seves necessitats en el si del grup i tenen una percepció col·lectiva d'unitat.

5.1.2 El grup petit.

El grup petit: aquell que està constituït per una mitjana aproximada de 20 persones, que es relacionen regularment d’una forma directa i comparteixen unes finalitats i normes comunes. CARACTERÍSTIQUES:

Cadascun dels components... Continuar leyendo "Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures" »

Garapen sozialen esku hartzea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 8,53 KB

KINESIA

Gorputzaren mugimendua. Mugimendu bakoitzak esanahi bat dauka. Pertsona baten emozioak hobeto ezagutzen laguntzen dute: haserre badago, gezurra esaten badu, gustura badago, etab. Batzuetan, pertsonak esaten duenaren kontrakoa adierazten dute keinuek.

  • Burua

  • Aurpegiko espresioa

  • Iribarrea

  • Begirada

  • Eskuen mugimendua

  • Esku-ahurrak

  • Esku-besoen mugimenduak

  • Beso gurutzatuak

  • Besoak bizkarrerantz.

  • Hankak

  • Jarrerak

  • Hurbilketa / Atzera egitea.

  • Zabaltzea / Uzkurtzea.

ERAGINKORTASUNEZ ENTZUTEKO AHOLKUAK


  • Enpatia: bestearen tokian jartzea. Mundua besteak ikusten duen moduan ikustea. Ez du esan nahi bestearekin ados egon behar dugunik. Bestearen sentimenduak, arazoak eta ikuspuntuak hobeto ulertzen ditugu.

  • Denboraren zentzua: Hitz egiteko denborak kontrolatu eta norberaren

... Continuar leyendo "Garapen sozialen esku hartzea" »

Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,64 KB

Erizaintzako Agiri Moten Sailkapena

Zentro sanitarioetan (ospitaleak, osasun-zentroak, kontsulta pribatuak) askotariko agiriak aurki ditzakegu, eta horietako bakoitzak funtzio desberdina du.

  • Dokumentazio ez-sanitarioa: Beste edozein erakunde edo lanetan erabiltzen direnen antzekoak dira; esaterako, merkataritza-agiriak (fakturak, albaranak, etab.).

    Adibidez: hitzorduen agenda, gutun komertziala.

  • Dokumentazio sanitarioa: Pazienteak artatzean eta arreta horrekin zerikusia duten administrazio-kudeaketako jarduerak gauzatzean sortzen diren agiriek osatzen dute. Beraz, erakunde sanitarioei eta mota horretako jarduerei espezifikoki dagokiena da.

    Adibidez: altaren txosten klinikoaren orria, erradiografiak (agiri ikonografikoa).

Era berean, bi dokumentazio

... Continuar leyendo "Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa" »

Didàctica: Estudia el fenomen E/A i les fases històriques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,73 KB

Didàctica: estudia el fenomen E/A i les fases històriques

Es tracta de comprendre i actuar sobre la transmissió cultural que produeix una institució per millorar les fases històriques:

  • Fase artesanal: sense normes estables. Socràtes (preguntes per a descobrir nocions latents), Plató (matemàtiques i dialecte), Aristòtil (tradició científica).
  • Fase metòdica: sota crítica d'eficàcia. Sistematització de processos: Comenio (ensenyar tot a tots), Glasglow (currículum universal, transformador i globalitzador).
  • Fase filosòfica: principis d'acció didàctica i fomenta l'acció. Ensenyament com a formació intel·lectual. Teoria i poca pràctica. Rosseau.
  • Fase aplicativa "escola nova": John Dewey (praxi i reflexió individual i col·lectiva)
... Continuar leyendo "Didàctica: Estudia el fenomen E/A i les fases històriques" »

El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,16 KB

El Conflicto y sus Manifestaciones

La Visión Positiva ante el Conflicto

  • Generalmente, se habla del conflicto desde una perspectiva negativa. Al no poder eludirlo en nuestro desarrollo, tanto individual como en la historia de la humanidad, le adjudicamos la no resolución e incluso el pánico, quedándonos estáticos ante esa problemática. Esto tiene que ver con la educación que recibimos; generalmente no se nos capacita para hacerle frente a conflictos cotidianos ni complejos.
  • Debemos capacitarnos para enfrentar los conflictos desde una manera positiva que genere cambio radical.

Es necesario seguir estos tres pasos para capacitarnos a enfrentar conflictos:

  1. Comprender y aceptar la diversidad y la diferencia. Es muy importante que observemos la
... Continuar leyendo "El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo" »

Envelliment, Geriatria i Gerontologia: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

Envelliment: Un Procés Universal

L'envelliment és un procés de deteriorament progressiu, intrínsec i universal, associat a tot ésser viu. Apareix com a conseqüència de la interacció de la genètica i el medi ambient durant els anys de vida dels individus.

Característiques de l'Envelliment

  • Procés individual (propi i únic en cada persona).
  • Afecta a tots els organismes vius.
  • En un mateix individu, cada sistema i òrgan envelleix a una velocitat diferent.
  • És un procés dinàmic, continu i progressiu que provoca canvis fisiològics (normals i esperables) i altres malalties específiques de l’edat.
  • S’hi veuen reflectides les relacions que estableix l’individu amb l’entorn i altres factors externs.
  • La persona es torna més vulnerable i,
... Continuar leyendo "Envelliment, Geriatria i Gerontologia: Guia Completa" »

Guia Completa d'Emocions i Intel·ligència Emocional

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB

Emocions: Definició i Procés

Emocions: impuls involuntari, originat com a resposta als estímuls de l'ambient, que indueix sentiments i que desencadena conductes de reacció automàtiques.

Procés: Estímul -> Valoració -> Resposta Neurofisiològica/Comportamental/Cognitiva -> Predisposició a l'acció.

Intel·ligència Emocional: Definició i Tipus

Intel·ligència emocional: terme encunyat per Peter Salovey i John Mayer però estès per Daniel Goleman. És la capacitat de reconèixer els nostres propis sentiments i els dels altres, de motivar-nos i de gestionar bé les emocions en nosaltres mateixos i en les nostres relacions.

Tipus d'Intel·ligència (segons H. Gardner)

  • Interpersonal
  • Intrapersonal
  • Musical
  • Espacial
  • Lingüística
  • Logicomatemàtica
  • Naturalista
  • Corporal-
... Continuar leyendo "Guia Completa d'Emocions i Intel·ligència Emocional" »

Introducción a la Ciencia Forense: Ramas, Aplicaciones y Normativas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 15,64 KB

Ciencia Forense: Definición y Objetivos

La ciencia forense se define como el conjunto de disciplinas científicas y tecnológicas que colaboran con el sistema de justicia, tanto en el ámbito civil como penal. Su objetivo principal es aportar pruebas objetivas y científicamente válidas para la resolución de delitos y la prevención de injusticias, contribuyendo así a la seguridad y el bienestar de la sociedad.

Ramas de la Ciencia Forense

La ciencia forense abarca una amplia gama de disciplinas, cada una especializada en un área específica de investigación. Entre las más destacadas se encuentran:

  • Medicina forense: Se encarga de la determinación de la causa, manera y data de la muerte, así como de la identificación de la víctima y el
... Continuar leyendo "Introducción a la Ciencia Forense: Ramas, Aplicaciones y Normativas" »

Azaldu laburki birusen ezaugarriak, egitura eta motak.

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,23 KB

Zer da plangintza bat eta zein arlo barneratzen dira bertan? Zure hitzekin adierazi.

Plangintza hasiera batean egoera ezagutzeko egiten den ebaluazio orokorra da. 4 arlo barneratzen dira bertan, Ingurunea, Ikastetxea, Ikasleak eta Gurasoak. Hauetako batzuen barnean azpiarlo batzuk aurki ditzakegu, hauek dira, Gela, Ume taldea edo ume bakoitza, Irakatsi nahi duguna eta Norbera.

Hemen azalduko ditut modu labur batean:

1.INGURUNEA

Ezaugarri nabarmenak, Inguruaren ezaugarri nabarmenak, Erakundeak, Hezkuntzarekiko eta zehazki eskolarekiko dauden jarrerak, Hezkuntza Zientzien ekarpenak...

2. IKASTETXEA

Titularitatea, Barne hartzen dituen etapa eta zikloak, Hizkuntza-ereduak, Ingurua, Balio esplizitu eta inplizituak, Egitura, Giza harremanak, Garapen-

... Continuar leyendo "Azaldu laburki birusen ezaugarriak, egitura eta motak." »

Activitats per Potenciar el Llenguatge Infantil: Bagul del Buf i Jocs

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,04 KB

Activitats que potencien l'adquisició del llenguatge

1. El bagul del buf

Conjunt d'activitats de respiració i relacionades amb el buf: ajuden a millorar la quantitat i qualitat respiratòria, contribueixen a evitar trastorns de la parla i són útils per potenciar l'emissió d'enunciats orals.

Per a posar-lo en pràctica: especificar el material necessari, especificar la metodologia a emprar i descriure les activitats.

Materials: bagul o caixa on hi posarem canyetes, espelmes, molinets de vent, xiulets...

Metodologia: exercicis de respiració abdominal prèviament, dirigit a nens a partir de 2 anys, es desenvolupa individualment i després en grup, 4 minuts per sessió, activitats de les més senzilles a les més complexes, distingir entre aspirar,... Continuar leyendo "Activitats per Potenciar el Llenguatge Infantil: Bagul del Buf i Jocs" »