Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Recursos educatius i avaluació: principis bàsics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,65 KB

Recursos educatius

Els recursos, des del punt de vista educatiu, són els mitjans que utilitzarem per a aconseguir els objectius didàctics establerts a la programació. Funcions: espai, materials, temps, els recursos humans, agrupament dels nens/es i recursos pedagògics.

LOE/LOMCE

Administracions educatives per dotar els centres públics dels mitjans humans i materials per a una bona educació. Els centres disposaran de la informàtica necessària per garantir la incorporació de les tecnologies, centres que escolaritzin a NESE, en proporció major a l'establerta amb caràcter general.

Aula multisensorial

És un espai que serveix per donar suport terapèutic i facilitar la interacció amb el medi a través de l'estimulació o dels sentits. Es... Continuar leyendo "Recursos educatius i avaluació: principis bàsics" »

Desenvolupament sexual i identitat de gènere

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,78 KB

El desenvolupament sexual i identitat de gènere

Sexe: és un concepte derivat de la condició biològica d’un ésser. És una etiqueta universal assignada segons la condició biològica, genètica, a partir dels òrgans sexuals interns i externs, cromosomes i hormones. La intersexualitat defineix a les persones que neixen amb una anatomia sexual que no s’ajusta amb claredat a l'estàndard binari masculí o femení.

Gènere i identitat de gènere: El gènere està constituït per una sèrie de valors, idees, creences, comportaments i atribucions de caràcter social que s’atribueixen a un sexe concret. La identitat de gènere és la identificació o sentiment de pertinença de manera subjectiva i personal a un gènere u altre. Es pot diferenciar... Continuar leyendo "Desenvolupament sexual i identitat de gènere" »

Humanització de l'atenció sanitària: Implicacions pràctiques i competències professionals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,97 KB

HUMANITZACIÓ DE L’ATENCIÓ SANITÀRIA

El model assistencial biopsicosocial tracta d'unir els elements biològics amb els psicosocials per explicar la complexitat dels determinants de salut i malaltia.

IMPLICACIONS PRÀCTIQUES PER PART DELS PROFESSIONALS SANITARIS

  • Impregnar la relació sanitari-pacient d'un clima emocional terapèutic. Suposa observar i reconduir les emocions, donar confiança, ajudar-lo a entendre's. Es crea un context propici per al canvi en el pacient.
  • Diferenciar entre la demanda que faci el pacient i la seva necessitat de salut global. El pacient acut per un lumbago, el professional es fixarà en altres problemes que pugui presentar, ja que potser no sigui tan important el lumbago com la seva necessitat de controlar el colesterol.
... Continuar leyendo "Humanització de l'atenció sanitària: Implicacions pràctiques i competències professionals" »

La Competència Social i la Intervenció en Grups a Educació Infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 20 KB

H.S UF1-NF3

1. La Competència Social (C.S):

La competència social busca una bona interacció (relació d'un individu o més). La competència social = capacitat i disposició per a una interacció adequada = saber conviure en una societat diversa, però també saber relacionar-se en el dia a dia de manera efectiva amb individus amb referents socioculturals i morals diferents. La C.S ve determinada, en bona mesura, no només per les habilitats individuals i per la influència de l'entorn, sinó també per la cultura de referència. Cal desenvolupar destreses socials, com ara: participació, assertivitat, empatia i respecte…

C.S= Dominar les habilitats socials bàsiques: La primera H.S és escoltar. Sense ella, NO es poden passar a les altres:... Continuar leyendo "La Competència Social i la Intervenció en Grups a Educació Infantil" »

Funcions Cognitives: Memòria, Atenció, Pensament i Creativitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,61 KB

Funcions Cognitives

Permeten realitzar activitats mostrant capacitats intel·lectuals.

Funcions Cognitives Bàsiques

Compartides amb molts animals.

Memòria

Capacitat d'evocar i recordar informació.

Processos:

  • Adquisició: Entrada d'informació sensorial.

Atenció:

  • Concentració: Enfocament mental.
  • Percepció: Captació d'un objecte.
Tipus d'Atenció
  • Voluntària: Intencional.
  • Involuntària: Sense propòsit.
Factors que Influencien
  • Interns: Físics i psíquics.
  • Externs: Intensitat, contrast, novetat.

Percepció

Organització d'estímuls sensorials.

  • Emmagatzematge Sensorial: Retenció breu.
Memòria a Curt Termini

Emmagatzematge temporal.

Estratègies
  • Tàctiques no verbals: Referències sensorials.
  • Repetició: Reproducció de dades.
  • Organització: Classificació de
... Continuar leyendo "Funcions Cognitives: Memòria, Atenció, Pensament i Creativitat" »

Desenvolupament d'hàbits i habilitats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,15 KB

Habilitat:

Destresa d'execució: Refereix-se a capacitats físiques, motrius i cognitives per dur a terme una acció amb èxit.

Hàbit:

Quan una persona executa una conducta: Aprensió en el moment oportú. Automatització relativa d'una acció. Els hàbits són constants i flexibles, s'adapten a les situacions.

Rutina:

L'automatització dels hàbits: Això és possible després d'un procés repetitiu i rutinari de l'acció.

Autonomia:

Objectiu final del procés d'adquisició de qualsevol hàbit: Poder prescindir d'ajuda o suport. Depèn de les capacitats de la persona i de l'entorn.

Adquisició d'hàbits:

L'aprenentatge dels hàbits: És funcional i essencial per adquirir-los i consolidar-los, ja que s'apliquen al llarg de tota la vida (habilitat d'... Continuar leyendo "Desenvolupament d'hàbits i habilitats" »

Genero Indarkeria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,46 KB

FISIKOA: kolpeak, hausturak, zauriak, erredurak, ubeldurak,.PSIKOLOGIKOA: irainak, umiliazoak... SINBOLIKOA: emakumea gizonezkoa baino gutiago dela sinistaraztea,... Honen ondorioa litzateke, emakumeak bere buruarengan konfidantzarik ez izatea. ARDURAGABEKERIA ETA ABANDONOA: ez betetzea. Adibidez: elikadura, higienea, janzkera. SEXUALA: sexualki abusatzea baimenik gabe.PSIKOLOGIKOA: irainak, umiliazoak... Honek pertsonaren autoestiman eragina izango du, baita alor emozional eta afektiboan ere EKONOMIKO: menpekotasun ekonomikoa. LAN ESPLOTAZIOA: delinkuentzia, prostituzioa, eskaletasuna, / ONDORIOAK: AUTOESTIMA GALTZEA: depresioak, estresa, lehen gustura egiten zituen gauzekiko interesa galtzea…. ANTSIETATEA: beti alertan egotea erasotzaileak... Continuar leyendo "Genero Indarkeria" »

Reacciones y efectos psicológicos de las catástrofes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,56 KB

Componente subjetivo:

Componente subjetivo: Fuerte identificación con las víctimas; Tristeza, cambios de humor, depresión; Apatía, preocupación por la salud de los demás; Sentimientos de impotencia, vulnerabilidad, inadecuación; Amnesia afectiva; Miedo a perder el control; Irritabilidad, agresividad.

Componente emocional:

Miedo compartido.

Componente conductual:

Huidas masivas, evitación del problema.

Reacciones individualistas:

"Sálvese quien pueda"; No adaptativas; Producen efectos negativos para la persona y para la comunidad; Producen más víctimas que la propia catástrofe.

PERIODO CRÍTICO:

Tras el impacto, durante el cual la percepción de la situación es confusa y borrosa, se produce un estrechamiento del campo de la conciencia. Esta... Continuar leyendo "Reacciones y efectos psicológicos de las catástrofes" »

Motricidad Humana: Desarrollo, Adaptación y Relaciones Sociales

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,21 KB

Definición y Componentes de la Motricidad

La motricidad es la capacidad del ser humano de generar movimiento por sí mismo. Esto se logra a través de una adecuada coordinación y sincronización de todas las estructuras que intervienen en el movimiento, incluyendo los sistemas nervioso, perceptivo y musculoesquelético.

La motricidad, como ejecución biomecánica, trasciende a fenómenos más integrales y complejos en la comprensión del ser. Por medio de la motricidad, el sujeto desarrolla la capacidad de relacionarse consigo mismo, con los otros y con el universo.

Mecánica y Actividad Motora

  • Mecánica: Rama de la física que estudia los movimientos y las fuerzas que los producen. Se subdivide en:
    • Cinemática: Estudia el movimiento sin analizar
... Continuar leyendo "Motricidad Humana: Desarrollo, Adaptación y Relaciones Sociales" »

Trastorn de l'espectre autista (TEA)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,6 KB

Conceptualització de TEA (DSM V):

Dèficits en la comunicació i en la interacció social:

Dèficit en la reciprocitat social i emocional.

Dèficit en els comportaments de comunicació no verbal.

Dèficits en el desenvolupament i manteniment de relacions adequades.

Patrons de comportament restringits i repetitius:

Patrons estereotipats o repetitius de parla, realització de moviments o manipulació d'objectes.

Insistència en la monotonia i patrons rituals de comportaments.

Interessos molt restringits.

Reacció inusual als estímuls sensorials.

Nivells de gravetat:

Nivell 1. Requereix suport.

Nivell 2. Requereix suport considerable.

Nivell 3. Requereix suport molt considerable.

També cal considerar el Trastorn de la Comunicació Social.

Davant la sospita

... Continuar leyendo "Trastorn de l'espectre autista (TEA)" »