Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Definición de respuesta conductual

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,91 KB

La conducta es el modelo estable de comportamiento de una persona en los diferentes ámbitos de su vida.

Su análisis es complejo, porque se encuentra influido por diferentes factores:
Genética, creencias, contexto, otras personas, experiencias.

Estímulos y conducta

Reacción ante un estímulo:

Estímulos externos


Provienen del entorno y provocan una respuesta (ej: risa de un chiste)

Estímulos internos


Provienen del mismo organismo y nos comporta una actuación determinada (ej: sensación de hambre)

Tipología de los estímulos

Fisiológica

Afectan a funciones físicas (ej: hambre, sueño...)

Psicológica

Afectan al componente psíquico de la persona.

Interno


Provienen de nuestro interior (ej: ansiedad)

Externo


Provienen del exterior (ej: la publicidad)

Componentes

... Continuar leyendo "Definición de respuesta conductual" »

Ingurumen fisiko-naturala eta soziala haur hezkuntzan

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,33 KB

1. Familiekiko eskuhartze programak. Azaldu zertan datzan. Baliabideak azaldu eta adibideak jarri


A) Prebentzioko esku-hartzeak: Familiei orokorrean laguntzeko, dauden baliabideak ezagutaraziz; B) Hezkuntza eta laguntza esku-hartzeak: Laguntza zehatzen bidez konpon daitezkeen premia bereziak dauzkaten familientzat C) Bestelako zerbitzuen esku-hartzeak krisi egoeretan dauden familientzat. ADIBIDEAK: Haurtxoen guneak: amei eta zero-urtebete bitarteko haurtxoari laguntzeko guneak dira. Esperientziak partekatzen dira eta jaioberriei oinarrizko arreta emateari lotutako gaiak ikasten dira. Familia-eremuak: familiei eta haien haur txikiei zuzentzen zaizkien gizarte eta hezkuntza zerbitzuak dira. Helburua: harremanaren eta jolasaren bitartez familia
... Continuar leyendo "Ingurumen fisiko-naturala eta soziala haur hezkuntzan" »

Desenvolupament del pensament lògico-matemàtic en la infància

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,5 KB

NF1 -

Els infants no es poden desvincular del llenguatge o expressió lògico-matemàtica. L’objectiu principal en aquesta etapa és ajudar al nen a estructurar el seu pensament i els continguts lògico-matemàtics, per conèixer l’entorn.


1. Estructura del pensament logicomatemàtic -

Dels 0 a 6 anys és l’etapa més important en l’estructura del pensament. El coneixement humà és una estructura coherent, on no hi ha diferents conceptes aïllats, sinó que es construeixen en relació a la resta de conceptes.


Procés d’adquisició dels conceptes matemàtics - comencen amb conceptes que venen de les seves percepcions i del seu contacte amb els diferents objectes i més endavant discriminen, abstrauen i generalitzen partint de la realitat.... Continuar leyendo "Desenvolupament del pensament lògico-matemàtic en la infància" »

El Impacto de la Enfermedad y la Hospitalización en Niños y Adolescentes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,91 KB

La Enfermedad en la Infancia

La percepción de la enfermedad varía según la etapa del desarrollo del niño:

  • -1 meses de vida: El bebé no comprende la enfermedad y se comunica a través del llanto y movimientos corporales.
  • Preescolar: Asocian la enfermedad con un castigo por mal comportamiento, pero reconocen algunos beneficios.
  • Escolar: Diferencian entre enfermedad y salud, y suelen buscar ayuda de los padres cuando se sienten mal.

La Hospitalización: Una Experiencia Traumática

La hospitalización puede ser una experiencia traumática a cualquier edad. En la infancia, interrumpe el crecimiento del niño y puede generar dificultades en etapas evolutivas posteriores. El comportamiento del niño depende de su etapa vital:

  • Hasta 4 meses: La madre
... Continuar leyendo "El Impacto de la Enfermedad y la Hospitalización en Niños y Adolescentes" »

Sociologia i educació: conceptes clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 22 KB

Què és la sociologia?

La sociologia és una disciplina de coneixement que intenta explicar i comprendre els fenòmens socials. Té per objecte l’estudi de les societats humanes.

Què és la societat?

És la nostra experiència amb la gent que ens envolta.

Què és la interacció social?

És el procés mitjançant el qual una persona actua i reacciona en relació amb altres persones. La interacció social pot tenir un cert caràcter ritual i una profunda significació simbòlica.

Què és la imaginació sociològica?

La imaginació sociològica convida a comprendre allò que ens passa, no tant a partir dels nostres trets particulars, sinó pel context social que ens ha tocat viure. Ens permet posar en relació la nostra biografia personal amb la... Continuar leyendo "Sociologia i educació: conceptes clau" »

Principio de personalidad

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,6 KB

TRASTORNO DE LA PERSONALIDAD

 Las personas diagnosticadas con un trastorno de la personalidad tienen alteraciones en la emotividad, funcionamiento interpersonal o en el control de las emociones.

Los trastornos de personalidad hay que limitarlos, por tanto, a problemas emocionales, afectivos y sociales.

Trastorno antisocial de la personalidad

Trastorno límite de la personalidad,

Trastorno histriónico de la personalidad

Trastorno narcisista de la personalidad

Trastorno de la personalidad por dependencia

Trastorno de la personalidad por evitación

Trastorno obsesivo-compulsivo de la personalidad

depresión

Es un trastorno del estado de ánimo, transitorio o permanente, caracterizado por sentimientos de abatimiento, infelicidad y culpabilidad.

Incapacidad

... Continuar leyendo "Principio de personalidad" »

Trastornos mentales: esquizofrenia y autismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 1,25 KB

Esquizofrenia

Es un trastorno que produce una distorsión de los pensamientos y sentimientos, y por lo tanto de la realidad.

Comienza a sentir, pensar y hablar de forma diferente a como lo hacía antes.

No puede explicar lo que le está sucediendo.

Síntomas

Delirios, Alucinaciones, Alteraciones sensoriales

Causas

Alteraciones cerebrales bioquímicas, Consumo de alcohol y drogas, Las cargas emocionales excesivas desencadenan los primeros brotes.

Autismo

Trastorno en: sociabilidad, comunicación, intereses restringidos.

Su causa es desconocida, pero se sospecha que se debe a una alteración física del cerebro.

El Síndrome de Asperger forma parte de lo que se denomina trastorno del espectro autista

Autismo/Asperger

Coeficiente Intelectual/Coeficiente intelectual

Medio-... Continuar leyendo "Trastornos mentales: esquizofrenia y autismo" »

Recursos educatius i avaluació: principis bàsics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,65 KB

Recursos educatius

Els recursos, des del punt de vista educatiu, són els mitjans que utilitzarem per a aconseguir els objectius didàctics establerts a la programació. Funcions: espai, materials, temps, els recursos humans, agrupament dels nens/es i recursos pedagògics.

LOE/LOMCE

Administracions educatives per dotar els centres públics dels mitjans humans i materials per a una bona educació. Els centres disposaran de la informàtica necessària per garantir la incorporació de les tecnologies, centres que escolaritzin a NESE, en proporció major a l'establerta amb caràcter general.

Aula multisensorial

És un espai que serveix per donar suport terapèutic i facilitar la interacció amb el medi a través de l'estimulació o dels sentits. Es... Continuar leyendo "Recursos educatius i avaluació: principis bàsics" »

El sistema nerviós central és un compost de ganglis i nervis

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,28 KB

L’olfacte és el sentit que triga més anys en estar completament desenvolupat.

Existeix interacció entre els processos de desenvolupament cognitiu, lingüistic, socioafectiu i físic.

Els receptors sensorials són cel·lules especialitzades que es troben en els òrgans sensorials, en els músculs i en les articulacions.

Quan més petits som, més importància tenen els aspectes maduratius en el nostre desenvolupament.

Els nounats mostren preferència pels colors brillants i són molt sensibles a la intensitat de la llum.

Els nadons tenen preferències olfactives i discriminen les olors agradables de les desagradables.

Les pèrdues auditives que afecten a l’orella externa o mitjana s’anomenen de transmissió o de conducció.

La visió

... Continuar leyendo "El sistema nerviós central és un compost de ganglis i nervis" »

Desenvolupament sexual i identitat de gènere

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,78 KB

El desenvolupament sexual i identitat de gènere

Sexe: és un concepte derivat de la condició biològica d’un ésser. És una etiqueta universal assignada segons la condició biològica, genètica, a partir dels òrgans sexuals interns i externs, cromosomes i hormones. La intersexualitat defineix a les persones que neixen amb una anatomia sexual que no s’ajusta amb claredat a l'estàndard binari masculí o femení.

Gènere i identitat de gènere: El gènere està constituït per una sèrie de valors, idees, creences, comportaments i atribucions de caràcter social que s’atribueixen a un sexe concret. La identitat de gènere és la identificació o sentiment de pertinença de manera subjectiva i personal a un gènere u altre. Es pot diferenciar... Continuar leyendo "Desenvolupament sexual i identitat de gènere" »