Mercat i Competència: Anàlisi de Competència Perfecta i Imperfecta
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,41 KB
1. El mercat i la competència
En els mercats en competència perfecta, les empreses són preu-acceptants i funcionen d’acord amb el lliure joc de l’oferta i la demanda.
En la competència imperfecta, no totes les empreses competeixen en igualtat de condicions, sinó que una o algunes exerceixen certa influència sobre els preus.
1.1. Característiques dels mercats
Número d’empreses: És un factor que condiciona la fixació dels preus.
Influència sobre els preus: Com més gran és el nombre d’empreses, menys influència tenen aquestes sobre els preus.
Diferenciació: Quan diferents són els productes als ulls del consumidor. Es parla de producte diferenciat en contraposició a producte homogeni.
Intensitat de la competència: Tensió amb... Continuar leyendo "Mercat i Competència: Anàlisi de Competència Perfecta i Imperfecta" »