Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Tradizioa eta Modernitatea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 10,33 KB

1. Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Obraren Deskribapena

Obra hau "Bazkaria Belarretan" izenekoa da, Édouard Manetek 1863. urtean egina, Inpresionismoaren garaian, hain zuzen ere. 206 x 265 zentimetroko oihalean, oleoz egindako margolana da. Gaur egun, Orsay museoan dago, Parisen. Inpresionismoaren koadro oso garrantzitsua da hau, garaiko Frantziako gai soziopolitikoak kritikatzen baititu. Ordura arte inork egin ez zuena egiten du Manetek: ikusleari zuzenean begiratu eta kritikatu.

2. Manet: Inpresionismoaren Aitzindaria

Manet mugimendu inpresionistaren aitzindaritzat hartzen da, nahiz eta haren teknika erabat inpresionista ez izan. Denboraldi honetako artista guztietatik, Manet kontraesankorrena dela esan genezake, nahiz eta pertsona... Continuar leyendo "Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Tradizioa eta Modernitatea" »

Que entenem pels feliços anys vint

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,76 KB

Les croades foren una sèrie de campanyes militars de caràcter politicoreligiós, organitzades per coalicions d'estats europeus per reconquerir Terra Santa (Jerusalem) dels musulmans, i sostingudes pels denominats estats cristians de la regió. Tingueren lloc entre els segles XI i XIII, especialment entre els anys 1095 i 1276.[1]

L'art ROMànic es va desenvolupar a l'Europa Occidental del segle XI al XIII, després de la descomposició de l'Imperi carolingi.En un principi, l'estil fou molt funcional i auster, utilitzant sobretot pedra trencada. A la nau, s'aplicava la volta de canó, sense ornamentacions ni obertures; molt sovint, amb la porta d'entrada situada al cantó de migdia com a única obertura, amb escasses finestres
... Continuar leyendo "Que entenem pels feliços anys vint" »

Arte griego: características, obras principales y técnicas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 2,89 KB

Período / Estilo

Grecia

Siglos / Fechas importantes

800 A 200 A.C APROX

10 características principales

  • ORDEN, ARMONIA, SIMETRIA, PROPORCION - BELLEZA
  • EXISTEN CÁNONES DE REPRESENTACIÓN
  • ANONIMATO DE LOS ARTISTAS (SON TRABAJADORES DEL ESTADO)
  • IMPORTANCIA DE LA TECNICA (TECHNÉ) ¨EL QUE APRENDE LA TÉCNICA ES ARTISTA¨
  • ESCULTURAS POLICROMADAS (AZUL, ROJO, DORADO, AMARILLO)
  • ESCULTURA / ARQUITECTURA A ESCALA HUMANA
  • PRIMERAS ESCULTURAS ARRAICAS (KOUROS, KORÉ) CON INFLUENCIA EGIPCIA
  • PERIÓDO CLÁSICO (USO DEL MARMOL COMO MATERIAL PRIVILEGIADO)
  • IMPORTANCIA DE LA ANATOMIA MASCULINA (GUERREROS – ATLETAS)
  • DESNUDO FEMENINO
  • POLITEISMO

Una obra o pieza principal

Describir (Datos característicos)

  • EL PARTENÒN FUE CONSTRUIDO EN ESTILO DÒRICO
  • DEDICADO A LA DIOSA ATENEA
  • ES
... Continuar leyendo "Arte griego: características, obras principales y técnicas" »

Escultura de David de Donatello

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,47 KB

David de Donatello

Documentació general

Títol: David

Autor: Donato di Niccolo di Betto Bardi, Donatello (1386-1466)

Cronologia: 1444-1446

Tècnica: fosa

Tipologia: dempeus

Formes: exempta

Material: bronze

Mides: 1,58 m

Estil: renaixentista

Localització original: al centre del pati del Palazzo Mèdici

Localització actual: Museu Nazionale del Barguello (Florència)

Tema: bíblic

Anàlisi formal

És un jove nu, dret, amb els cabells llargs, amb barret i botes. A la mà esquerra porta la pedra usada amb la fona per estabornir el gegant i a la mà dreta l’espasa amb la que li acaba de tallar el cap. Està en contrapposto, la cama dreta suporta el pes del cos i l’esquerra descansa sobre el cap del gegant.

Interpretació

David era fill de Jessé, de la tribu... Continuar leyendo "Escultura de David de Donatello" »

Arte Romano: Características principales y obras destacadas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,87 KB

Período / Estilo

Roma (Etruscos)

Siglos / Fechas importantes

3 A.C – 330 D.C APROX

10 características principales

- Influencia de Grecia y Etruscos

- Menos ideal de belleza (más realismo)

- Naturalismo (representa la figura humana, identificable para no individualizar)

- Representación (toma un modelo y lo copia)

- Idealización (representa con naturalismo una figura universal según cánones de belleza preestablecidos)

- No es igual al realismo que representa una figura específica e identificada con nombre y apellido incluyendo todos sus rasgos.

- Surge el retrato (solo su cara) y el busto (cara, cuello y hombros)

- A los órdenes jónico, dórico y corintio se le suma el toscano

- Materiales: mármol, metal, concreto sobre todo, que es un material

... Continuar leyendo "Arte Romano: Características principales y obras destacadas" »

Glossari d'arquitectura religiosa medieval

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,7 KB

Absidiola

absis petit de la nau lateral en què s'acaba una estança, una església o una nau.

Absis

recinte en forma semicircular en què s'acaba una estança, una església o una nau.

Agulla

acabament d'una torre en forma de punxa. Fletxa.

Ametlla mística

ornament circular o el·líptic que emmarca les figures de Crist o la Mare de Déu, tant de relleu com en pintura, freqüent en l'art romànic.

Arc apuntat o ogival

arc format per dos segments de cercle de radi igual i inferiors a un quart de circumferència molt utilitzat en el Gòtic.

Arcbotant

arc que transmet la càrrega de les voltes a un contrafort situat a l'exterior de l'edifici.

Arc cec

arc que té tapiada la llum.

Arc de mig punt

arc format per una circumferència. És típic de l'art romà... Continuar leyendo "Glossari d'arquitectura religiosa medieval" »

El Tres de Maig: Context històric i anàlisi de l'obra de Francisco de Goya

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,16 KB

Context històric

Tant la Revolució Francesa (1789) com la Revolució Industrial van provocar una sèrie de transformacions socials, polítiques i econòmiques que es van desenvolupar durant el segle XIX.

Per una banda, la primera revolució va suposar la caiguda de l'Antic Règim i el triomf de la societat burgesa. Per una altra banda, la Revolució Industrial va afavorir l'aparició d'una classe social nova (el proletariat) i va capgirar les estructures econòmiques i productives.

El Període Napoleònic, per una banda, estendrà els ideals del Liberalisme per Europa, però també, el fet que es faci a través d'invasions i guerres provocarà el rebuig cap al dominador i la lluita pels ideals nacionalistes. Va ser el cas, per exemple, d'Espanya

... Continuar leyendo "El Tres de Maig: Context històric i anàlisi de l'obra de Francisco de Goya" »

El simbolisme teatral i la seva influència en les arts escèniques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,31 KB

El simbolisme parteix d’un moviment en contra del naturalisme però que evidentment són coetanis. La representació simbòlica es caracteritza per la voluntat de versemblança, de reproduir la realitat reduint l’acció al mínim i minimitzen qualsevol categoria teatral.

Un altre element que ataquen és l’estudi psicològic dels personatges; els personatges ja no seran psicològics, en els quals ens puguem veure representats sinó que seran com fantasmes, personatges plans que tenen a veure amb allò que representen i no el que són, pel que és com una deshumanització. Els personatges s’aplanen i ja no hi ha comprensió d’allò que són o que pretenen, pel que es veuran des d’una distància.

En tercer lloc, desapareix la idea de... Continuar leyendo "El simbolisme teatral i la seva influència en les arts escèniques" »

Obras Maestras del Renacimiento: Escultura, Pintura y Arquitectura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,6 KB

David de Donatello

David es una escultura de bronce realizada por Donatello, el escultor más famoso del siglo XV europeo. Representa a un joven desnudo, de pie, con el pelo largo, sombrero y calzando botas hasta las rodillas. En su mano izquierda sostiene la piedra con la que ha matado a su rival, Goliat, y en la derecha, una espada con la que ha cortado su cabeza. Su pierna derecha está firme y la otra, sobre la cabeza de su enemigo. La desnudez permite apreciar la perfecta anatomía con la que ejecutó la obra; para ello, Donatello estableció una hábil compensación de volúmenes. Su rostro transmite serenidad. Según la Biblia, David aceptó el desafío contra Goliat para decidir quién sería el vencedor de la guerra de esos dos pueblos.... Continuar leyendo "Obras Maestras del Renacimiento: Escultura, Pintura y Arquitectura" »

Cúpula semiesférica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 7,48 KB



INTRO

Se da entre los años 510 a.C. Y 315 d.C.

·ARTE

El retrato romano buscaba el Realismo y la naturalidad. Aun así, la importancia de la Cultura griega dio lugar a que se diera dos corrientes simultáneamente, retrato Realista habitual en la representación de los ciudadanos, y un retrato Idealista, griego, para representación del poder imperial. Usaban la policromía para las esculturas. 

Roma fue la creadora del relieve histórico, mediante El sistema de continuo narrativo. Este es una narración histórica esculpida, como por ejemplo la COLUMNA DE TRAJANO.

·ARQUITECTURA 

Se preocupaban por el juego de masas, y realizaban Edificios de dimensiones colosales, De forma que no se adecuara a las medidas del hombre, sino que lo sorprendiera.... Continuar leyendo "Cúpula semiesférica" »