Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades

Ordenar por
Materia
Nivel

Explorando Movimientos Artísticos y la Sagrada Familia de Gaudí

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,54 KB

Movimientos Artísticos

Der Blaue Reiter (“El Jinete Azul”)

En 1911 se forma en Múnich un nuevo grupo, “El Jinete Azul”, entre los que destacan Kandinsky y Franz Marc. Unen la potencia visual y cromática del expresionismo con los postulados cubistas, para evolucionar posteriormente hacia la abstracción. Niegan el valor naturalista del arte. Las formas se deben subordinar a la armonía cromática o a los ritmos lineales.

Tercera Generación Expresionista (Viena)

Durante el período de entreguerras, el expresionismo va a desbordar el ámbito alemán, adquiriendo un carácter internacional. La figura más reconocida del momento fue Oskar Kokoschka (1886-1980), formado en Viena en la estética del art nouveau. Hacia 1910 puede verse su inflexión... Continuar leyendo "Explorando Movimientos Artísticos y la Sagrada Familia de Gaudí" »

Ara Pacis: Context històric i cultural

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,02 KB

Context històric i cultural

Històric: Apareix un nou sistema polític, liderat per l'emperador August, l'Imperi (31 aC - 476 dC). El territori és dividit en províncies. Al s. V les tribus bàrbares del N d'Europa inicien la reconquesta dels dominis i assetgen l'Imperi. Al 476 el rei dels hèruls posa fi a l'Imperi Occident. 2 etapes: 1 Pax Romana (esplendor i prosperitat, comença la romanització). 2 Crisi de l'Imperi (enfonsament i caiguda de l'Imperi).

Cultural: Poble romà rep influència de la civilització etrusca i de la cultura grega. L'art era un instrument bàsic de l'ostentació de poder. Van ser construïts grans edificis públics i privats a totes les ciutats conquerides. Les Metamorfosis d'Ovidi i L'Eneida de Virgili

Fitxa tècnica

Obra:... Continuar leyendo "Ara Pacis: Context històric i cultural" »

Els arbres més emblemàtics del món

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,37 KB

Cedrus atlantica (Cedre de l'atles)

Marroc, Algèria. Port cònic (jove), port piramidal (adult). Plantat en espais grans, aïllat o petits grups. 30m. Sòl drenat, aguanta gelades. Creixement lent, exposició a ple sol.

Cedrus deodara (Cedre de l'himalaia)

Himalaia. Port cònic (jove), port piramidal (adult). Color verd de les fulles. Aillat o petits grups. Pot restaurar zones erosionades. 60m. Sòls secs, suporta el fred i les gelades. Creix a 1500 a 1900m. Pot arribar als 1000 anys. Ple sol, aguanta ombra o mitja ombra.

Quercus ilex (Alzina)

Mediterrani. Forma enrredonida, tonalitat glaceuca de les fulles. Petits grups, jardins grans. 25m. Sòl ben drenat, ple sol. Aguanta la sequera i el fred.

Calocedrus decurrents (Libocedre)

EE.UU. Port columnar... Continuar leyendo "Els arbres més emblemàtics del món" »

Historia del Arte: Un Viaje a Través de las Civilizaciones

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 19,84 KB

Arte Medieval

El arte medieval surge en el auge del Imperio Romano, marcado por la disidencia religiosa cristiana. Se caracteriza por su exaltación, narración y afirmación de la Iglesia. El realismo y naturalismo clásicos dan paso al antinaturalismo y al retroceso técnico hasta el Renacimiento.

Arquitectura:

  • Basílica: San Pablo Extramuros, Roma
  • Baptisterio: San Juan de Letrán, Roma
  • Mausoleo: Gala Placidia, Rávena

Artes Decorativas:

  • Escultura en sarcófagos y figuras votivas
  • Pintura y mosaicos en interiores de tumbas, mausoleos e iglesias

Arte Bizantino

Tras la crisis del Imperio Romano de Occidente en 395, Bizancio toma el relevo. Constantinopla se convierte en la bisagra entre Este y Oeste, dominando entre 330 y 1453.

Arquitectura:

  • Santa Sofía
... Continuar leyendo "Historia del Arte: Un Viaje a Través de las Civilizaciones" »

Fitxa tecnica sant Vicenç de cardona

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,99 KB

SANT VICENÇ DE CARDONA. Fitxa 25

FITXA TÈCNICA

Autor:


DesconegutCronologia:
1a meitat del
S.XI
Tipologia:
EsglésiaEstil:
ROMànicLocalització:
Cardona, BagesMaterial:
PedraSistema constructiu:
Arquitravat i Voltat

CONTEXT HISTÒRIC I CULTURAL

Aquesta Església era, en origen, la capella del Castell de Cardona. Els comtes Protegiren l’església amb donacions. L’any 1019, el vescomte de Cardona, Aconsellat per l’abat Oliba, va reconstruir l’església, la qual estava molt Malmesa. També s’hi va establir una comunitat de clergues de l’ordre de Sant Agustí. A finals del S.XVI, el conjunt es va secularitzar i més tard es va Convertir en caserna. Amb el pas del temps, l’església va quedar abandonada Fins que l’any 1952 va començar

... Continuar leyendo "Fitxa tecnica sant Vicenç de cardona" »

El Renacimiento y la Contrarreforma

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,22 KB

El Concilio de Trento

Entre 1545 y 1563 se reunió el concilio de Trento para tratar de conciliar a los católicos y a los protestantes, adoptaron una serie de resoluciones

  • Se reafirmó la doctrina tradicional de la iglesia, todas las creencias que habían hasta antes de la contrarreforma
  • Se dictaron normas para evitar la mala conducta y moralidad, fundaron los seminarios para la formación del clero.
  • Se buscaron métodos para extender la doctrina, por ejemplo las escuelas y el catecismo

El Acta de Supremacía

En 1534 se publicó el Acta de Supremacía, por la que el rey se convirtió en la cabeza de Inglaterra. La doctrina anglicana conservó muchos aspectos del catolicismo y adoptó con el tiempo algunos rasgos del calvinismo y otros aspectos.

Las

... Continuar leyendo "El Renacimiento y la Contrarreforma" »

Sarcòfag Etrusc: Una Mirada a l'Art Funerari

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,93 KB

Sarcòfag dels Esposos

Detalls de l'obra

  • Autor: Desconegut
  • Cronologia: 520 a.C.
  • Materials: Terracota policromada
  • Tipus: Grup exempt
  • Estil: Etrusc
  • Tema: Funerari
  • Localització: Museu Nazionali di Villa Giulia (Roma)

Context Històric

La civilització etrusca es va desenvolupar a la Península Itàlica, concretament a la Toscana, entre els segles X i II a.C. L'origen d'aquest poble és incert, però es creu que provenia de l'Àsia Menor. Els etruscs comerciaven amb els pobles hel·lènics, els llatins i els sabins.

L'art etrusc combina elements de l'art oriental i grec, i es basa en creences religioses i ritus funeraris, com passava en les cultures mesopotàmica i egípcia. Aquest art va influir en l'art romà posterior.

Característiques de l'escultura

... Continuar leyendo "Sarcòfag Etrusc: Una Mirada a l'Art Funerari" »

Escultura del Cinquecento Italiano: Características, Artistas y Obras Maestras

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 3,74 KB

Arquitectura Civil del Cinquecento en Florencia

También se realiza arquitectura civil para los ricos burgueses de Florencia, como el Palacio Rucellai, de tres pisos con muros almohadillados, donde se alternan arcos de medio punto con pilastras de orden toscano, jónico y corintio. De autor desconocido destaca el Palacio Pitti, también de tres pisos con muros almohadillados, donde los sillares dibujan arcos de medio punto.

Escultura del Cinquecento

Características

  • Abunda la escultura religiosa, los retratos y la mitológica.
  • Es una escultura más monumental, donde las figuras suelen tener un tamaño mayor al natural.
  • Se abandona el relieve en favor del bulto redondo.
  • Los materiales predilectos son el mármol y el bronce.

Artistas y Obras Principales

Miguel

... Continuar leyendo "Escultura del Cinquecento Italiano: Características, Artistas y Obras Maestras" »

Característiques de l'art romànic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,94 KB

Característiques de la pintura romànica:

  • Té una temàtica eminentment religiosa cristiana i una iconografia simbòlica, ja que hi predominen les històries de l’Antic i el Nou Testament i imatges de Crist, el Judici Final, Maria (Maiestas Mariae), entre d’altres com àngels, els apòstols, ancians, etc.

  • Una altra característica és l’absència de perspectiva i de paisatge en les escenes pintades, ja que el fons és monocromàtic i les figures planes.

  • El dibuix és ferm i s’apliquen colors uniformes i plans, sense llum ni ombres però, tot i això, molt intensos.

  • Per últim també es caracteritza per la influència de la iconografia i els models bizantins, on es pot destacar la frontalitat, el hieratisme, la simetria, les composicions

... Continuar leyendo "Característiques de l'art romànic" »

Barrokoa: Ezaugarriak, Arkitektura eta 'Las Meninas'en Azterketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,94 KB

Sarrera

Barrokoa XVI. mendearen amaieratik XVIII. mendearen bigarren herenera arte Europan nagusitu zen joera artistikoa da, Ameriketara ere hedatu zena. Errenazimentuko arrazionalismoaren aurkako erreakzio gisa sortu zen. Testuinguru historikoak eragin handia izan zuen artean: alde batetik, Erreforma Protestantearen eta Kontrarreforma Katolikoaren arteko banaketa erlijiosoa, eta bestetik, monarkia absolutuen egonkortzea. Herrialde katolikoetan, arteak elizaren eta monarken zerbitzura propaganda funtzioa betetzen zuen, fededunak erakarri eta monarkaren boterea goraipatzeko. Herrialde protestanteetan, aldiz, burgesek egunerokotasunarekiko zuten gustura egokitu zen. Mugimendu anitza izan zen, erlijio eta politika arloko ezberdintasunek hainbat... Continuar leyendo "Barrokoa: Ezaugarriak, Arkitektura eta 'Las Meninas'en Azterketa" »