Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades

Ordenar por
Materia
Nivel

Casa Milà (La Pedrera): Anàlisi Completa i Estil

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 33,83 KB

1. Catalogació

La Casa Milà, coneguda popularment com La Pedrera, va ser construïda entre 1906 i 1912 a Barcelona per l'arquitecte Antoni Gaudí.

Ressenya Breu

Els materials utilitzats en la construcció són la pedra, el maó, el ferro i la ceràmica. El sistema constructiu es basa en l'ús de materials industrials i voltes.

2. Anàlisi Formal

Elements de Suport

L'estructura de ferro i les jàsseres (bigues mestres), recolzades sobre pilars de pedra, permeten alliberar els murs de la seva funció de suport. Això crea espais lliures que no depenen de parets mestres. La funció estructural dels murs és substituïda per arcs parabòlics i columnes inclinades.

Elements Suportats

La façana de l'edifici està connectada al cos principal mitjançant... Continuar leyendo "Casa Milà (La Pedrera): Anàlisi Completa i Estil" »

Jacques-Louis David: El Jurament dels Horacis (1784)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,28 KB

El Jurament dels Horacis: Fitxa Tècnica

  • Autor: Jacques-Louis David
  • Cronologia: 1784
  • Tècnica: Oli sobre tela
  • Mides: 3,30 x 4,25 m
  • Estil: Neoclàssic
  • Tema: Literari
  • Localització: Musée du Louvre (París)

Context Històric i Artístic

La Revolució Francesa (1789) i la Revolució Industrial van engegar els processos de transformació política, econòmica i social que es van desenvolupar al llarg del segle XIX. La Revolució Francesa va suposar el triomf de la burgesia i la fi de l'Antic Règim, mentre que la Revolució Industrial va afavorir l'aparició de la nova figura del proletariat i va capgirar les estructures econòmiques i productives. A França, després del període napoleònic, s'hi van produir les grans revolucions socials (revolucions... Continuar leyendo "Jacques-Louis David: El Jurament dels Horacis (1784)" »

Florecimiento del Arte Gótico: Arquitectura, Escultura y Pintura en la Europa Medieval

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 7,34 KB

Florecimiento del Arte Gótico en Europa Occidental

El Arte Gótico se desarrolló en Europa Occidental desde la segunda mitad del siglo XII hasta fines del siglo XV, siendo luego sustituido por el Renacimiento. Francia, cuna de este estilo, lo difundió por todo el continente. El surgimiento y desarrollo del Gótico coincidió con cambios notables en Europa, como el nacimiento de una nueva espiritualidad más humanizada y cercana a la naturaleza, expresada en las nuevas órdenes religiosas mendicantes. La Orden del Císter, reformada por San Bernardo de Claraval, fue promotora del desarrollo del estilo Gótico, favorecido por los nuevos avances científico-técnicos. El edificio más característico del Gótico es la catedral, templo de la... Continuar leyendo "Florecimiento del Arte Gótico: Arquitectura, Escultura y Pintura en la Europa Medieval" »

Renaixement: Anàlisi d'Obres de Botticelli, Donatello i Brunelleschi

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,74 KB

El Naixement de Venus de Botticelli

Context Històric i Encarrec

El Naixement de Venus, realitzat per Sandro Botticelli entre 1482 i 1486, va ser encarregat per Lorenzo Pierfrancesco de Medici per decorar una de les seves vil·les de camp. L'obra s'emmarca en un context històric marcat per una Itàlia dividida per lluites polítiques. En l'art, s'observa la inclusió de temes mitològics a causa de les noves idees renaixentistes. Els Medici dominaven l'escena política a la Florència dels segles XIV i XV, promovent l'art i la cultura, i intentant adaptar els ideals clàssics al cristianisme mitjançant les idees neoplatòniques. Aquestes idees filosòfiques religioses sostenien que tot prové de Déu.

Estil de l'Obra

L'estil de l'obra és clarament... Continuar leyendo "Renaixement: Anàlisi d'Obres de Botticelli, Donatello i Brunelleschi" »

Estilo de fachada estandarte

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 7,31 KB

 PLATERESCO

 No hay un criterio uniforme para describir este estilo.

Según Fernando Marías, básicamente lo que define este estilo es la decoración. Se define por ser muy minuciosa, imitando la labor de los plateros, de ahí su nombre. Es una decoración que invade el edificio, no tiene límites arquitectónicos. Usa elementos renacentistas, como medallones, decoración vegetal, decoración islámica o mudéjar en arcos, también tienen decoración gótica.

Normalmente este estilo va a aplicado a edificios del gótico, aunque existen edificios de nueva planta, como es el caso de San Juan de los Reyes, con planta renacentista.

En este momento se rompe con lo antiguo, se crean hospitales, universidades, etc. El Renacimiento se entiende como... Continuar leyendo "Estilo de fachada estandarte" »

Imagen de escultura colonial de Venezuela, imagen de vestir

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 12,07 KB

Renacimiento

Ubicación geográfica

·Italia y luego el resto de Europa

Contexto histórico:

·Humanismo

·Consolidación de los Estados Nacionales

·Redescubrimiento de la Tradición grecolatina

·Revolución copernicana

·Imprenta de Gutenberg

·Descubrimiento de América

·Mecenas

·Excomulgados

·Simónía

Carácterísticas generales

·Antropocéntrico

·Racional

·Simetría

·Imitan a Grecia y Roma (Grecoromano)

Pintura

·Realista (humanos, desnudos, Animales)

·Anacronismo y perspectiva

·Simbólica, narrativa

·Volumen

Autores

·Da Vinci

·Miguel Ángel

·Rafael

·Boticelli

Escultura

·Perfección en la anatomía Humana

·Cuerno símbolo de sabiduría

·La piedad, Virgen toma en sus Manos a su hijo muerto recién bajado de la cruz y recuerda la primera vez que

... Continuar leyendo "Imagen de escultura colonial de Venezuela, imagen de vestir" »

Habitació vermella

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,45 KB

COMENTARI: HABITACIÓ VERMELLA – MATISSE

Dades bàsiques

Identificació


La pintura Habitació Vermella la va pintar Matisse al 1908. Actualment es troba al Museu de l'Ermitatge, Sant Petersburg.

Material


Oli sobre tela amb unes mides de 1'8m x 2'21m.

Autor


Henri Matisse (França 1869 – 1954) va ser conegut pel seu ús del Color i per l'originalitat del dibuix.

Descripció formal

Iconografia


Menjador burgès en el que una figura femenina arranja els detalls Previs a un dinar. A la taula trobem gerros, fruites i flors.

Funció


Estètica.

Composició


Art de disposar de la forma ordenada dels objectes.

Línies compositives


Línia corba, sinuosa i gruixuda que arriba a descompondre la forma De l'expectativa del Naturalisme i dóna dinamisme a l'obra. Els Contorns... Continuar leyendo "Habitació vermella" »

Anàlisi d'Arquitectura: Santa Sofia i Sant Vicenç

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,49 KB

Edifici: Santa Sofia de Constantinoble

Autor: Antemi de Tral·les i Isidor de Milet

Estil: Bizantí

Localització: Istanbul (antiga Constantinoble)

Descripció formal:

Exterior:

  • Gran cúpula central aguantada per quatre contraforts massissos.
  • Tant el tambor com el mur presenten un gran nombre de finestres.
  • El color vermell del maó aporta una visió sòbria del temple, contrast amb la brillantor dels elements interiors.

Interior:

  • Planta basilical de tres naus.
  • Inicialment presentava un nàrtex (atri d'entrada) i un iconòstasi (mur on es col·locaven les icones i que separava el presbiteri de la nau principal, on hi havia els fidels).
  • Centre de la nau: quatre grans pilars que delimiten un quadrat sobre el qual s'aixeca la cúpula de 31m de diàmetre i
... Continuar leyendo "Anàlisi d'Arquitectura: Santa Sofia i Sant Vicenç" »

Anàlisi d'Els Jugadors de Cartes de Cézanne: Postimpressionisme

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB

Els Jugadors de Cartes: Anàlisi Detallada

Localització: Museu d'Orsay, París.

Anàlisi Formal

Suport: Tela.

Tècnica: Oli.

Descripció: Dos homes asseguts davant per davant en una taula jugant una partida de cartes.

Colors: Hi ha predomini dels colors càlids (ataronjats, ocres, marrons). Els colors de la roba dels dos personatges fan un contrast, ja que un porta els pantalons marrons i la jaqueta groga, i l'altre els pantalons grocs i la jaqueta marró (per tant, parlem d’ús de contrastos cromàtics). Predomini del color per sobre de la línia. Tot i això, hi ha dibuix, ja que era molt important per a Cézanne. El pintor creu que dibuix i pintura no es poden separar.

Pinzellada: La pinzellada és solta. El quadre està fet a base de taques... Continuar leyendo "Anàlisi d'Els Jugadors de Cartes de Cézanne: Postimpressionisme" »

Anàlisi de La Llibertat guiant el poble d'Eugène Delacroix

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,09 KB

La Llibertat guiant el poble

Autor: Eugène Delacroix
Cronologia: 1830
Tècnica: Oli sobre tela
Mides: 2.60 x 3.25 m
Estil: Romàntic
Tema: Al·legòric i històric
Localització: Musée du Louvre (París)

Context històric

La Revolució Francesa (1789) i la Revolució Industrial van iniciar els processos de transformació política, econòmica i social que es van desenvolupar al llarg del segle XIX. La Revolució Francesa va suposar el triomf de la burgesia i la fi de l’Antic Règim, mentre que la Revolució industrial va afavorir l’aparició de la nova figura del proletariat i va capgirar les estructures econòmiques i productives. A França, després del període napoleònic, s’hi van produir les grans revolucions socials (revolucions burgeses... Continuar leyendo "Anàlisi de La Llibertat guiant el poble d'Eugène Delacroix" »