Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades

Ordenar por
Materia
Nivel

David de Donatello: Anàlisi i Significat

Enviado por Miriam y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,36 KB

1. Documentació General

1.1. Catalogació

  • Títol: David
  • Autor: Donatello
  • Cronologia: Vers l'any 1440

1.2. Dades Principals

  • Tipologia: Escultura exempta
  • Tema (gènere): Bíblic
  • Tècnica: Fosa en bronze (cera perduda)
  • Estil: Renaixentista florentí (Quattrocento)
  • Emplaçament: Museo Nazionale del Bargello (Florència)

2. Aspectes Preliminars

2.1. Context Històric

Políticament, proliferaven les senyories i les repúbliques autoritàries, molt orientades cap al comerç. Els governants i negociants enriquits volien exaltar el seu èxit i la seva individualitat, i trobaven en la protecció als artistes una manera de fer-ho. Són els mecenes, que feien sovint grans encàrrecs artístics, com el del David de Donatello.

2.2. Context Artístic

La Itàlia del segle... Continuar leyendo "David de Donatello: Anàlisi i Significat" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Pintura, Arquitectura i Escultura

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,31 KB

Pintura

Catalogació

Hem de dir el títol i l’autor del quadre, situar-lo cronològicament, dir l’estil o el moviment artístic al qual pertany, el lloc de procedència i el lloc on es troba, les dimensions, la tècnica pictòrica (fresc, tremp, oli, mosaic...), el suport (mur, fusta, tela...) i, per últim, fer una ressenya on hem de resumir allò que veiem sense detall.

Anàlisi formal

Hem d’explicar els elements plàstics, la composició i l’estil, però sense interpretar. En primer lloc, hem de parlar de la línia, després del color i de la llum i, per acabar, relacionar-los. En segon lloc, parlarem de la composició, és a dir, descriure la posició dels objectes, explicar la funció del quadre, de la perspectiva i del punt de vista.... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Pintura, Arquitectura i Escultura" »

Fitxa tecnica de "les senyoretes del carrer d'Avinyó

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,07 KB

FAUVISME (inicis del S. XX)


·primers moviments d’avantguarda entre principis del Segle XX i l’esclat de la 1ª Guerra Mundial. Colors no naturalistes, Intensament vius.

·Henri Matisse que, a partir de 1899 potencial D’uns colors alliberats dels seu paper descriptiu tradicional.

·Els principals artistes fauvistes foren: Marquet, Vlaminck, Rouault, Derain.

·Els fauvistes reberen la influència en diversos Graus de figures com Van Gogh, Gauguin, i Cézanne. 

Característiques més importants de l’estil

·Intensitat extrema del color.

·Ús de colors purs utilitzats arbitràriament per Aconseguir efectes emocionals i decoratius i per donar forma a l’espai (=Cézanne).

·Ús de pinzellada solta i irregular, composicions Delirants, despreocupació... Continuar leyendo "Fitxa tecnica de "les senyoretes del carrer d'Avinyó" »

Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri: Art Etrusc i Funció Funerària

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,72 KB

Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri

1. Catalogació:

Títol: Sarcòfag dels esposos de Cerveteri / Autor: Desconegut / Cronologia: 520 aC / Estil: Etrusc / Formes: Emballum rodó / Tipologia: Grup jacent / Materials: Terracota policromada / Tècnica: Modelat / Cromatisme: Policroma / Tema: Funerari / Localització: Museo Nazionale de Villa Giulia (Roma)

2. Context històric i cultural

D’entrada, no és romà, és etrusc. La civilització etrusca es va desenvolupar al centre d’Itàlia, a la Toscana (capital Florència). Hi ha qui diu que els etruscs tenen un origen oriental. Sabem poques coses dels etruscs, però sabem que era un poble molt religiós i que donaven molta importància a la vida després de la mort; per tant, els podríem comparar... Continuar leyendo "Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri: Art Etrusc i Funció Funerària" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Van Gogh, Fortuny, Goya, Manet i Monet

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 19,24 KB

Bd: La nit estrellada representa el paisatge que Van Gogh veia des de la seva habitació al basilic psiquiàtric prop de Saint-Rémy, a la Provença. Des d'allà es veu el poble amb l'església i les muntanyes al fons.

Ep: Predomina la formulació pictòrica. Van Gogh utilitza una pinzellada gruixuda, marcant clarament cada traç amb ritmes diferents. Els contorns de les cases i les muntanyes estan marcats per una línia gruixuda de color negre. Ell aplica el color directament a la tela i els traços tenen ritmes diferents. Utilitza traços rectes per les cases i ondulants pel cel. Predominen els colors freds amb una gamma de blaus i verds, ressaltats per traços negres i utilitzant el groc com a contrast per mostrar els focus de llum de les... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Van Gogh, Fortuny, Goya, Manet i Monet" »

Casa Milà i Pavelló Alemany: Dues Joies Arquitectòniques de Barcelona

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,24 KB

Casa Milà (La Pedrera)

Fitxa Tècnica

  • Autor: Antoni Gaudí
  • Cronologia: 1906-1912
  • Tipologia: Civil
  • Materials: Ferro, pedra, ceràmica i maó
  • Estil: Modernista
  • Localització: Barcelona

Descripció i Anàlisi Formal

La línia corba domina la façana, formada per una planta baixa amb dues entrades independents, cinc pisos i un àtic amb terrassa. Cada pis està separat per una ondulació que recorre tota la façana i li confereix una accentuada horitzontalitat. Les finestres i balconades, modelades amb motius vegetals en ferro forjat, segueixen l'estil curvilini. A la coberta, hi ha les xemeneies. A l'interior, un pati privat descobert aporta ventilació i llum natural. Al voltant d'aquest pati, es distribueixen les plantes de manera irregular, resultant... Continuar leyendo "Casa Milà i Pavelló Alemany: Dues Joies Arquitectòniques de Barcelona" »

Palau de la musica catalana fitxa tecnica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,05 KB

1-FITXA TÈCNICA CATALOGACIÓ:

Edifici: Palau de la Música

Autor: Lluís Domenech i Montaner (Barcelona 1850-1923)

Cronologia: 1905-1908

Tipologia: Auditori

Materials: Ferro, vidre, cerámica i maó

Estil: Modernista

Localització: Barcelona

2-DESCRIPCIÓ FORMAL I ESTIL:

Descripció de la façana: El palau de la música catalana presenta dues façanés de maó vist vermell, amb arcades a la planta baixa i una tribuna coronada per arcs apuntats i decorada amb columnes de mosaics i busts escultòrics. L’àtic destaca per la decoració amb mosaics i una cúpula.

Resolució de la cantonada: Encarrega a Miquel Blay un grup escoltòric dedicat a la cançó popular i que conté la imatge de Sant Jordi.

Espai interior i planta: Està dividit en tres parts:

... Continuar leyendo "Palau de la musica catalana fitxa tecnica" »

Estil romà imperial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,16 KB

MAISON CARRÉE:

Cronologia: 16 aC. Arquitecte desconegut De l’època imperial.
Es troba a una província de la Gal·lia (Nimes). És un temple d’arquitectura religiosa i està fet amb calcària rocosa.

Cronologia


-Època Imperial.


-Emperador Octaví August – primer emperador ROMà entre 31 aC i 14 aC.


-El seu període Culmínà amb un període de Pau conegut com la Pax Augusta.


-L’Imperi tenia Una sòlida estructura social, jurídica, política i comercial.


-Romanització De les terres de l’Imperi.


-Nimes (Narbonesis) província de la Gàl·lia.


-Els artistes Sotmesos a la glorificació del poder. L’art propagandístic era bàsic per Cohesionar un Imperi tan extens i divers.


-El temple el Va fer construir Agripa, mà dreta d’August, que

... Continuar leyendo "Estil romà imperial" »

Catedral de Sevilla, Alhambra y Mezquita de Córdoba: Joyas Históricas de España

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,03 KB

Catedral de Santa María de la Sede de Sevilla

La Catedral de Sevilla, situada en la ciudad que fue capital del imperio Almohade (Al-Andalus) en 1172, es la catedral gótica cristiana más grande del mundo. Aunque la tradición sitúa el inicio de su construcción en 1401, no hay constancia documental hasta 1433. Se edificó sobre el solar de la antigua Mezquita Aljama de Sevilla. Tras la reconquista de Sevilla en el siglo XIII, la mezquita almohade del siglo XII se transformó, añadiendo altares y creando nuevos espacios de culto. Sevilla se convirtió en un importante centro artístico, atrayendo a artistas extranjeros, como franceses y flamencos, para la construcción de la catedral.

La piedra utilizada provenía de canteras como la del Puerto... Continuar leyendo "Catedral de Sevilla, Alhambra y Mezquita de Córdoba: Joyas Históricas de España" »

Pintures murals de Sant Climent de Taüll i la Majestat Batlló: Anàlisi i context

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,45 KB

Fitxa tècnica: Pintures murals de Sant Climent de Taüll

Les pintures murals de Sant Climent de Taüll són un dels millors exemples de pintura romànica d’influència bizantina existents a Catalunya. Les pintures, d’autor desconegut, segueixen les directrius de l’estil romànic i foren pintades seguint la tècnica del fresc en el primer quart del segle XII. Actualment es troben al MNAC.

Context històric

L’Alta Edat Mitjana és la primera etapa de l’època medieval i es caracteritza pel domini del món rural i per l’extensió del model politico-social anomenat feudalisme. Castells, monestirs i petites esglésies rurals són els edificis més representatius d’aquest període.

Quan es realitzaren aquestes pintures, en el primer quart

... Continuar leyendo "Pintures murals de Sant Climent de Taüll i la Majestat Batlló: Anàlisi i context" »