Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades

Ordenar por
Materia
Nivel

Casa milà models i influencies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,19 KB

CASA MILÀ (PEDRERA)

1. Classificació de l’obra: a) Títol:


Casa Milà b) Autor:
Antoní Gaudí c) Cronologia:
1907 – 1910 d) Escola o País:
Catalunya e) Estil:
Modernisme 
2. Descripció de l’obra: a) Elements tècnics i estructurals: I) Materials:
pedra, maó, ceràmica i ferro

. II) Elements sostenidors o de suport:

l’edifici s’aguanta amb Pilars, contraforts bigues, murs i arcs. L’estructura és bàsicament de ferro, Tot i que, en algunes zones, també combinen altres materials (maó i pedra).

III) Elements sostinguts o suportats:

la façana, que està enganxada a l'estructura amb Tirants de ferro, i les cobertes de cada planta i la del terrat.

B) Elements decoratius:

els trobem en tot l’edifici, a la façana (el ritme ondulant i... Continuar leyendo "Casa milà models i influencies" »

Anàlisi d'Obres Mestres de l'Art: De Canova a Delacroix

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,12 KB

Eros i Psique

1. Documentació General

Títol: Eros i Psique
Autor: Antonio Canova
Cronologia: 1787-1793
Context històric i cultural: Època prèvia a la Revolució Francesa i la fi de l'Antic Règim. Independència dels Estats Units i inici del regnat de Carles IV a Espanya.
Estil: Neoclassicisme
Lloc: Museu del Louvre
Materials: Marbre
Tècnica: Talla
Forma: Exempta
Cromatisme: Monocrom
Breu aproximació: 1824

2. Anàlisi Formal

Composició: Centrípeta, crea contrast entre el buit i el material, i la llum i l'ombra. Forma d'espiral.
Ritme: Figures que s'abracen, caps emmarcats entre braços. Cames i ales formen una X. Cos de Psique en diagonal.
Temps: Equilibri entre moviment i repòs.
Estil: Rostres hieràtics. Estil neoclàssic.

3. Interpretació

Contingut

... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres Mestres de l'Art: De Canova a Delacroix" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Maman, Casa Milà, Casa de la Cascada i Pavelló de Barcelona

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 16,79 KB

Maman (Louise Bourgeois)

Autor: Louise Bourgeois, Cronologia: 1999, Tècnica: Fosa i assemblatge, Mides: 10 m d’altura x 10 m de diàmetre, Estil: Expressionisme, Tipologia: Escultura exempta, Tema: Aranya, Localització: Guggenheim de Bilbao

Context Històric i Cultural

a) Històric: Després de la gran crisi econòmica dels anys 80, la dècada dels 90 va suposar un període d’expansió, millora econòmica i, fet important, començament de la bombolla immobiliària. Maman es troba dins d’aquest context de recuperació i creixement.

b) Cultural: Els 90, també van suposar, a nivell internacional, la caiguda del mur de Berlín, els inicis d’Internet i de l’era de la globalització, el gran boom dels avenços informàtics.

Anàlisi Formal

Maman... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Maman, Casa Milà, Casa de la Cascada i Pavelló de Barcelona" »

Museu Guggenheim Bilbao: Anàlisi Arquitectònica i Impacte Urbà

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,3 KB

Museu Guggenheim Bilbao

Museu Guggenheim, obra de Frank Gehry, construït entre 1991 i 1997. Estil deconstructivista, construït amb pedra calcària, vidre i titani a Bilbao. Frank Gehry es vincula a les teories deconstructivistes a finals dels anys 80 i desenvolupa un llenguatge expressiu molt personal.

Anàlisi de l'edifici

L'edifici ofereix una visió creada a partir de dos tipus de volums interconnectats: els ortogonals, recoberts de pedra calcària, i els corbats i recargolats, coberts de làmines de titani. Tots ells es combinen i s'uneixen a través dels murs cortina de vidre que doten de transparència al museu, destacant la vidrieria de la part posterior del vestíbul, realçada per una impressionant marquesina que fa de terrassa, la... Continuar leyendo "Museu Guggenheim Bilbao: Anàlisi Arquitectònica i Impacte Urbà" »

Art Barroc, Neoclassicisme i Romanticisme: Anàlisi i Comparativa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 14 KB

Barroc

BARROC: Focus: Itàlia (construcció seu del cristianisme), París i Viena, Espanya. L'art com a mostra de poder de monarquies i l'església. La burgesia busca la mostra de poder (imiten als aristòcrates). s.XVII-XVIII (Barroc, Rococó) = Antic Règim. 1789: canvi d'etapa. Rev. Francesa → Edat moderna → Edat contemporània → Neoclassicisme → Revolució, Liberalisme. El Barroc és important quan neix, però es critica (x revolucionaris) perquè és el símbol de l'Antic règim. Les obres d'art comencen a ser Totals (Gaudí dissenya arquitectura des del punt de vista Integral). Arquitectura monumental (arquitectura = escenaris de poder). Exageració i Grandiloqüència.


Arquitectura Barroca

ARQUITECTURA BARROCA: Monumentalitat (façanes... Continuar leyendo "Art Barroc, Neoclassicisme i Romanticisme: Anàlisi i Comparativa" »

Art Romànic: Moissac i Sant Climent de Taüll

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,66 KB

Portalada de Saint-Pierre de Moissac

Context històric i cultural

La Porta de Moissac és un dels exemples més destacats de l’escultura romànica en el context de l'art medieval europeu.

Va ser construïda a l’església de l’Abadia de Saint-Pierre de Moissac, situada a l’antiga ciutat de Moissac, un important punt de pelegrinatge en el Camí de Sant Jaume.

Aquesta porta, que dona accés al nau de l’església, va ser esculpida en un moment en què la majoria de les catedrals i monestirs romànics europeus buscaven oferir representacions iconogràfiques que explicaven temes religiosos i espirituals a través de l'art.

La Porta de Moissac, en particular, és coneguda per les seves representacions visuals sobre el Judici Final, un tema comú... Continuar leyendo "Art Romànic: Moissac i Sant Climent de Taüll" »

Anàlisi Arquitectònica del Monestir de Poblet i la Catedral de Lleó

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,33 KB

1. Monestir de Poblet

Fitxa Tècnica

  • Autor: Desconegut
  • Cronologia: 1163-1316
  • Estil: Gòtic
  • Tipologia: Monestir
  • Materials: Pedra i fusta
  • Localització: Vimbodí (Tarragona)

Context

La fundació del Monestir de Poblet va començar a partir de la petició feta pel comte Ramon Berenguer IV a l'abat del monestir cistercenc de Fontfreda (França) el 1150, en què demanava que es desplacés una comunitat de monjos a unes terres acabades de conquerir als musulmans. Els monjos hi van arribar un any més tard i, després d'explorar el territori i constituir una mínima organització monàstica, van començar els treballs arquitectònics el 1166. A finals del segle XIV, Pere II el Cerimoniós va fer esculpir en els arcs del creuer de l'església les tombes d'Alfons

... Continuar leyendo "Anàlisi Arquitectònica del Monestir de Poblet i la Catedral de Lleó" »

El Legado Escultórico de Bernini y el Contexto del Barroco

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,6 KB

Gian Lorenzo Bernini, figura cumbre del barroco italiano del siglo XVIII, creó un estilo propio que integró diversas disciplinas artísticas. Su obra refleja los valores de la escultura barroca, definiendo el concepto de theatrum sacrum: la simbiosis entre arquitectura, escultura, pintura y luz. Al igual que Miguel Ángel, fue arquitecto, urbanista, pintor y diseñador. Su formación fue autodidacta, aprendiendo de su padre y del estudio de las colecciones vaticanas.

Influencias y Temáticas

Bernini se inspiró en pintores renacentistas como Rafael y Guido Reni, y en modelos clásicos, extendiendo su influencia hasta el neoclasicismo. Su obra abarcó diversas temáticas:

  • Mitológica: El rapto de Proserpina (1621-22) y Apolo y Dafne (1622-25)
... Continuar leyendo "El Legado Escultórico de Bernini y el Contexto del Barroco" »

Arte Gótico y Renacimiento: Contexto, Arquitectura y el Estilo del Greco

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 10,37 KB

Contexto del Arte Gótico

Contexto histórico: Muchas cosas han cambiado con respecto al mundo del Románico. En general, se criticará la exuberancia decorativa de los benedictinos cluniacenses, prefiriendo edificios sencillos y desornamentados. Con ellos nace el nuevo sistema. Desde el punto de vista de las mentalidades, aparece una nueva concepción del mundo mucho más humana. Si Dios sigue siendo el centro de todo, el hombre empieza a tener también importancia. En la siguiente etapa (Renacimiento), el hombre será el centro de todo, destronando a Dios. Ese mayor humanismo se nota en la manera de concebir la relación con Dios, en el amor a la naturaleza, en la alegría de vivir que está lejos de los terrores de la época anterior... Desde... Continuar leyendo "Arte Gótico y Renacimiento: Contexto, Arquitectura y el Estilo del Greco" »

Explorando los Foros Romanos: Historia, Arquitectura y Legado

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 8,46 KB

Foro Romano

El Foro Romano (Forum Romanum, también conocido como Forum Magnum o simplemente Forum) fue el corazón de la antigua Roma, un centro neurálgico para el comercio, los negocios, la vida social, la religión y la administración de justicia. Aquí se encontraba el hogar comunal. Restos de pavimento muestran cómo los sedimentos erosionados de las colinas circundantes elevaron el nivel del foro desde la primera época de la República. Originalmente, fue un terreno pantanoso drenado por los Tarquinios mediante la Cloaca Máxima. Su pavimento de travertino definitivo, aún visible, data del reinado de César Augusto.

Hoy en día, el Foro Romano es famoso por sus ruinas, que ilustran el uso de los espacios urbanos durante el Imperio Romano.... Continuar leyendo "Explorando los Foros Romanos: Historia, Arquitectura y Legado" »