Literatura del XXI
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,08 KB
POESIA: LIZARDI: sentsibilitate handiko poemak, musikaltasuna, natura ulertzeko era, mitologia berria(negu agurea, neskatxa urdinez jantzia-udaberria), estilo trinkoa: -aditzaren elipsia-aditz trinkoak-artikulu gabeko ISak-molde motzeko metrika. "LAUAXETA": Frantsez sinbolisten eragina, metafora eta adjetibo ugari, garbizalea: neologismoak, hiztegi oso landua, poesia zaila irakurtzeko. JON MIRANDE: Garrantzia estilo eta formari, era askotako neurri eta baliabideak, idaztankera kontzeptionista, erreferentzia kultuz beteriko poesia landua, ironia, sentsualitatea, umore beltza... GABRIEL ARESTI: Poesia soziala, garbizalekeriaren aurka, herri-hizkeraren alde, euskara batuaren alde, euskara erraza, bertso librea, poesia mailu bat da, gizarte arazoak salatu, tematika berria: hiria, maldizioak, tranbia... B. ATXAGA: Poesia sozialari- existentzialari- baikorrari...gogor eman, poesia ez da mundua aldatzeko tresna, ironia, eszeptismoa (ideia handietan ez sinistea), publizitatearen eta zinearen eragina, abanguardia transgresioa, marginalitatearen edertasuna J. SARRIONANDIA: kultismoa, literatura unibertsalaren berri, biribiltasun formala: metafora, konparazio..., kosmopolitismoa, intertestualitatea, metaliteratura. XX.MENDEKO NARRATIBA: TXOMIN AGIRRE: maitasuna, edertasuna, estilo oparoa( esaldi luzeak, hiztegi oso landua, adjetibitazioa...)- kresala: arrantzale jendearen ohiturak, laudorioz beteta.-garoa: gipuzkeraz. baserritarren bizimodua. manikeismoa: onak (baserria) eta txarrak (kalea). TXILLARDEGI: - leturiaren egunkari ezkutua: lehen pertsonaren erabilera, lehen pertsona gatazkatsua, protagonista eta munduaren distantzia murriztu, giro hiritarra (paris) JON MIRANDE: - haur besoetakoa: lirikotasuna, dotoretasuna, lexiko aberatsa... heldu eta haur baten arteko harremanak SAIZARBITORIA: narratzailearen lekukoa, ikuspuntu aniztasuna eta planoen edo hizlarien aldaketak, diskurtso-mota ezberdinak, brne bakarrizketa, denbora jauziak, etenak eta elipsiak, gertaera baino gegiago kontatzeko moduari begiratzen dio, hizkuntz aniztasuna, kaleko hizkuntza- egunero hasten delako- 100 metro... B. ATXAGA: generoen arteko mugak ezabatu, fantasia aldarrikatu, obaba leku mitikoa asmatu- bi anai- obabakoakSARRIONANDIA: ingurune eta giro iradokitzaileak sortzen ditu eyengabe, iraganera jauziz edota leku exotikoak aukeratuz. ipuinen elementuak: hizkera dotorea, erritmo pausatua, errealitatearen eta fantasiaren nahasketa, metaliteraturaren, garai eta leku liluragarriak... ANJEL LERTXUNDI: HAMASEIGARRENEAN AIDANEZ: pertsonaia eta ikuspuntu ezberdinak OTTO PETTE: erdi aroan kokaturiko nobela, Otto Pette-ren etxera arrotz bat azaltzen da. Hizkera aberats eta erritmo pausatuaz, kontatzeko erari eta antolaketari istorioari baino garrantzi handiagoa ematen dio.