Context i metodologia integracion social
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 10,74 KB
SERVEIS SOCIALS: Obj: - regular i ordenar el sistema de SS - garantir a la cuitadania accés universal als SS - prestar els serveis amb els reqisits x garantir la dignitat i qualitat de vida. sistema: conjunt de recursos, ekipaments, programes destinats a asegurar el dret d ls persones a viure dignament mitjançant ls nec. prsonals bàsikes i socials.tipus identitat: 1 publica (generalitat, diputacions, ajuntaments)2 privads (iniciativa social: asociacions, fundacions, iniciativa mercantil: amb anim de lucre) SSbasics:1r nivell acces a la SS,inclouen ekips multidisplinaris,serveis ajuda a domicili i teleasistencia,centres oberts, s'organitzen territorialment x ABSS. SS especialitzats:donen resposta a nec. qe reqereixen specialització tècnica. Prestacions del sistema public de SS1 serveis:intervencions fetes x ekips profesionals. 2 €:prestacions x atendre situacions de nec. 3 tecnològiqes:x mitjà d'1 product atenen les nec. socials de la prson. teleasistència domiciliaria x mantenir autonom. cartera de serveis:def tipus prestacio poblacio dstinada,stabliment q l'ha d gestionar. LLEI DEPENDÈNCIA:1 llei de promo d l'autonomia personal i atencio a ls prsons en situacio d dependencia obj: reconeixer 1 nou dret d la ciutadania a Esp.principis fonamentals:caracter universal i public, acces igualtat, participacio adminis. publiqes.2 sistema x l'autonomia i atencio a la dependencia:Obj: promoure l'autonomia personal i garantir l'atencio i proteccio a ls prsones dependents.3 def claus: autonomia: capacitat de controlar, afrontar i aprendre x iniciativa propia, decisions personals sobre com viure i podr desenvolupar les act. basiqes de la vida diaria. dependencia: estat d caracter permanent en qe es trobn ls prsones q x raons diverss i lligats a 1 falta d'autonomia qualsevol, els cal l'atenció d'altres prsons x realitzar ls act. basiqes d la vida. 4 prstacions: A) serveis: caractr proritari i es facilitara a traves de l'oferta publica d la xarxa de SS. teleasistencia, serveis d'ajuda a casa i d'atencio residencial.B) prestacions €:vinculada al servei, cura de l'entorn familiar i ajuda a prsons cuidadors no profes, asistencia social.5 graus dependencia:I moderadada: la prson necesita ajuda x realitzar act basiqes 1 vegada al dia. II severa: necesita ajuda 2 o 3 vegades al dia. III gran dependencia: necesita ajuda 1 cuantes vegades al dia i presencia indispensable i continua d'1 person.6 reconeixemnt de la situacio de dependencia i dret a ls prestacions:1 valoracio.2 administ. autonomica emitira la resolucio en q determina el grau i nivell, serveis i prestacions €.3 El PIA determina ls modalitats d'intervencio + adequads. 4 nivell o grau d dependencia revisat x millora o empitjorament d la situacio o error diagnostic.5 prestacions modificades o retirads x variacio de la situacio prsonal, dls reqisits establerts x al seu reconeixement o incompliment d ls obligacions d la llei.7 finançament dl sistema: ls administracions publiqes contribuiran: la administracio general de l'estat, comunitats autonomes.CAMPS PROF. TIS:ambit prof:adminis, publiqes, entitats pirvads, centres de SS, rsidencies, centres acollida, habitatges tutelats.ocupacions i llos de treball: T integracio social, Ed. Eduacio especial, treballador familiar, personal cuiadador.
COMPETENCIES PROFESIONALS:1 programar, organitzar i avaluar les intervencions d'integracio social:1 obtenir info del casos 2 elaborar programa 3 organitzar i gestionar recursos humans, materials i € 4 esablir norms i procediments d'atencio als casos 5 mantenir organitzada la documentacio 6 avaluar els programs x garantir la seva adequacio.2 organitzar i supervisar ls act d'atencio a ls unitats d convivencia:1 definir els protocols d'atencio segons la programacio 2 supervisar ls asqes d manteniment de la llar 3 organitzar i supervisar ls tasqes d recolzament personal i emocional 4 organitzar espai de la residencia habitual de l'asistit 5 asesorar la unitat de convivencia sobre ls responsabilitats i accions q cal asumir 6 realitzar la gestio domestica d la unitat d convivencia 7 aplicar tecniqes i procediments d'avaluacio x valorar el nivell de satisfaccio.3 entrenar l'assitit en l'adqisicio d'habilitats d'autonomia personal i social:1 dirigir i supervisar ls act d prevencio de perdua i manteniment de la mobilitat 2 recolzar i estimular la comunicacio 3 instruir als usuaris en ls habilitats basiqes nec x a la seva autonomia personal i social 4 avaluar segons el pla d seguretat i higiene establert 5 aplicar tecniqes i procediments d'avaluacio x valorar ls fites obtingudes.4 supervisar ls act d'insercio ocupacional:1 determinar ls linies d'actuacio x a la comprovacio d la situacio ocupacional 2 comprovar sobre el terreny l'adequacio d ls activitats i els mitjans d'insercio 3 instruir i asesorar l'asistit o famili sobre ls rsponsabilitats i accions q s'han d desenvolupar en el seu entorn 4 aplicar els procediments d'avaluacio x valorar el nivell de insercio ocupacional obtingut.CAPACITATS CLAU:1 resolucio d problemes: capacitat i habilitat x enfrontarse i donar resposta a 1 situacio amb 1 estrategia. 2 organitzacio de treball:disposicio i habilitat x crear condicions adequades x dur a terme ls tasqes ab maxima eficacia i eficiencia.3 responsabilitat de treball: disposicio x implicarse en la feina i vetllar pel bon funcionament dels recursos humans o materials. 4 treball en eqip: disposicio i habilitat x colaborar d manera coordinada feta x 1 eqip d persons x asolir un objectiu. 5 autonomia: capacitat x realitzar 1 tasca independent, sense ajuda. 6 relacio interpesonal: disposicio i habilitat x comunicarse amb els altres amb 1 tracte adient, amb atencio i empatia. 7 iniciativa: disposicio i habilitat x aprendre decisions sobre propostes o accions.EL TREBALL EN EQIP MULTIDISCIPLINARI:amb kin podem treballar? psicolegs, treballador social, logopedes, educadors. xq treballar en eqip?: unificacio de criteris, colaborar en l'assoliment dels objectius proposats en el pla de treball individualitzat, complementarietat dels diferents rols, treball en xarxa.RELACIO AMB USUARI:no discriminacion:aplicar criterios lo + objetivos posibles, explicar claramente en qe consiste las prestaciones de ajuda para reunir la documnetacion, hablar con las personas afectadas y huir de los topicos. Estrategias en la relacion con ellos:implicacion emocional: situarse i aprender a manejar sus propias emociones, reflexionar de manera critica sobr el trabajo i contactar con los demas, respeto i empatia.actuacion en situaciones limites:comportarse de manera exigida pero comprendiendo i valorando i acptando los cambios. evitar efectos no deseados:atender a prsons con kienes se puede tener exito, generar pautas de conducta, juzgar a kienes reciben ayuda como personas qe se aprovechan de los recursos ajenos.